با ۵ تغییر ساده ذهنیت شغلی خود را مثبت کنید تا زندگی شغلی شادتری داشته باشید

ذهنیت مثبت

اگر می‌خواهید در شغلتان شادتر باشید و ذهنیت مثبت داشته باشید، باید انتخاب‌های کوچک و بزرگ روزانه‌تان را تغییر دهید. شما باید هر روز ذهنیت خود را تغییر دهید. به‌طورکلی اگر همیشه ذهنی مثبت برای خود تقویت کنید می‌توانید انتخاب‌های درست‌تر و مثبت‌تری داشته باشید. در این صورت شما می‌توانید تمرکز بیشتری داشته باشید و به جای بی‌انگیزه بودن، عزم خودتان را برای رسیدن به اهدافتان جزم کنید. اگر هر روز با تمرکز بیشتری کارتان را شروع کنید و انگیزه بیشتری داشته باشید در شغلتان موفق‌تر و شادتر خواهید بود.

در این مقاله همراه ما باشید. چراکه قرار است با ۵ روش ساده ذهنیت مثبت شما را تقویت کنیم.

۵ روش جهت رسیدن به ذهنیت مثبت

اشتباهات خود را بزرگ نکنید:

این جمله را همیشه در گوشه‌ای از ذهن داشته باشید، هیچ اشتباهی نمی‌کنیم، بلکه فقط درس می‌گیریم. به محل کارتان این‌گونه نگاه کنید که مدرسه‌ای است پر از تجربه‌ها و درس‌های جدید. احتمالا بارها برای شما هم اتفاق افتاده که یک اشتباه را بارها تکرار می‌کنید. نباید از اشتباهات هرچند کوچک به راحتی گذر کنید، بلکه باید از آن به خوبی درس بگیرید تا بارها به دام اشتباهات مشابه آن نیفتید.

هنگامی‌که مشکلی برایتان به وجود می آید در ابتدا آن را بشناسید، سپس زمانی را به حل آن اختصاص دهید. برای اشتباهات خود در ذهنتان سیستمی را طراحی کنید به این صورت که من باید هرروز از اشتباهاتم درس بگیرم و نباید به خود اجازه دهم اشتباه مشابه آن را مجدد تکرار کنم. این باعث می‌شود تا شما دوباره با انرژی بیشتری هرروز شروع کنید.

ابتکار به خرج دهید:

ابتکار در ذهنیت مثبتمنتظر نباشید تا فرصتی بر سر راه شما قرار بگیرد. مبتکر باشید و خودتان در جستجوی فرصت‌هایی باشید که شما را هیجان‌زده می‌کنند. این تغییر به شما کمک می‌کند تا همیشه ذهنیت مثبت در کار خود داشته باشید.

می‌توانید به مهارت‌هایی فکر کنید که دوست دارید آن‌ها را توسعه دهید، این یک شروع مناسب است تا فرصتی جدید برای خود خلق کنید. سپس به دنبال علایق خود باشید، ببینید چه چیزی برای شما مناسب است و از انجام چه کارهایی لذت می‌برید. مطابق شخصیت خود کاری را انجام دهید که هیجان زده شوید.

برای تشخیص این موضوع می‌توانید از تست رغبت شغلی هالند استفاده کنید. در محیط کار از مدیرتان بخواهید برای توسعه شما شرایط آموزش را فرآهم آورد.

تمرکز بر پیشرفت حرفه‌ای، انگیزه، ابتکار عمل و اشتیاق شما را نشان می‌دهد؛ همچنین بسیار رضایت‌بخش است و درنهایت شما را در کارتان شادتر خواهد کرد.

همه موفقیت‌ها را جشن بگیرید:

حتی موفقیت‌های خیلی کوچکتان را جشن بگیرید. به جای اینکه منتظر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باشید، موفقیت‌های کوچک خود را جشن بگیرید و به خودتان پاداش دهید. برای مثال یک مذاکره موفق می‌تواند دلیلی برای جشن گرفتن شما باشد. با جشن گرفتن موفقیت‌های کوچک و ثبت آن‌ها می‌توانید کمی شادتر باشید.

یاد بگیرید که عاشق بازخورد باشید:

چه بخواهید چه نخواهید افرادی هستند که در محیط کار از شما انتقاد کنند و به شما بازخورد نشان دهند. اگر همیشه از بازخورد افراد وهم داشته باشید نمی‌توانید در محل کار شاد باشید. می‌توانید ذهنیت خود را در این زمینه تغییر دهید. به جای اضطراب ناشی از بازخورد قدردان باشید.

توانایی دریافت بازخورد، یک مهارت است و به یادگیری، زمان، تفکر و شجاعت نیاز دارد. باید با خودت این مهارت را تمرین کنید که از شنیدن بازخوردهای منفی یا سازنده احساس خوبی داشته باشید و قدردان دیگران باشید. بله ما هم می‌دانیم که ممکن است با شنیدن بازخورد منفی احساس ضعف کنید. اما بازخوردها می‌توانند برای شما مؤثر واقع شوند.

 با دیگران رقابت نکنید:

رقابت در ذهنیت مثبتهمیشه با خودتان رقابت کنید. چراکه تحقیقات نشان دهنده این است که مردم به طور طبیعی، وقتی خودشان را با دیگری مقایسه می‌کنند یعنی خودشان را قضاوت می‌کنند. به این پدیده، تئوری مقایسه اجتماعی می‌گویند.

گاهی کمی رقابت‌های دوستانه می‌توانند برای شما انگیزه‌بخش باشند. اما بیشتر از حد احساسات منفی در شما ایجاد می‌کنند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نباید مهارت‌ها و دستاوردهای خود را با دیگران مقایسه کنید. درعوض برای خودتان اهداف معنادار تعریف کنید و در برابر آن‌ها احساس مسئولیت کنید و پاسخگو باشید. فراموش نکنید که در طول مسیر باید موفقیت‌های کوچکتان را نیز جشن بگیرید.

سخن آخر:

برای لذت بردن و داشتن ذهنیت مثبت خودتان باید برای خودتان کاری کنید. انگیزه و اهدافتان را متناسب با مدل رفتاری خود تعریف کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش نمایید. ممکن است در این راه اشتباهاتی مرتکب شوید که باید از آن‌ها به خوبی درس بگیرید، همچنین در طول مسیر موفقیت‌های کوچکتان را جشن بگیرید و خودتان را با کسی مقایسه نکنید. در این صورت می‌توانید از شغلتان احساس رضایت کنید.

دسته بندی : استخدامی و شغلی, منابع انسانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.