شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP

در این مقاله قصد داریم شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP را معرفی کنیم، پس اگر شما هم تیپ شخصیتیINFP هستید با ما همراه این مقاله باشید.

افراد با تیپ شخصیتی INFP رویاپرداز، خلاق، سازگار، کنجکاو و بسیار خونگرم هستند. آن‌ها ارزش‌ها و باورهای عمیقی دارند که نسبت به آن‌ها متعهدند و برای آن‌ها مهم است که همراه با خودشان در دنیای اطرافشان صلح و سازگاری کامل باشد و نسبت به عزیزان خود و کسانی که برایشان مهم اند وفادار باشند.

از صفات کلیدی تیپ شخصیتی INFP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمال‌گرا، آینده‌نگر، درون‌نگر، مستقل، آسان‌گیر، صبور، کنجکاو، صمیمی، متعهد، وفادار، مهربان، حساس، همدل، فهیم، باملاحظه، محتاط، هنرمند، خونگرم، محافظه کار، اهل نظریه و تئوری، غیرعمل‌گرا، دارای قوه تخیل قوی، شهودی، خلاق، دارای شم قوی، تمایل به داشتن حریم خصوصی، انعطاف‌پذیر، سازگار، بابصیرت، صلح‌طلب، ازخودگذشته، دارای آگاهی درونی، نجیب، دگرمحور، آرام، کم‌صحبت، بی‌سروصدا، ارزش‌گرا و معنا‌گرا.

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP

مشاغل گروه خلاق و هنری

INFP ها به هنر علاقه خاصی دارند. ازاین‌رو می‌توانند خود و نقطه نظرهایشان را به شکلی خلاق و شخصیتی ابراز کنند. آزادی شخصی یک هنرمند و انعطاف‌پذیری او سبکی برای زندگی هست که اغلب INFP ها به آن توجه عمیقی دارند.

INFP ها در تمام طول زندگی و مسیر عمر هنری‌شان و در زمینه‌های هنری می‌خواهند از ندای درون خود برای دیگران به گونه‌ای با هنر و هنرمندانه صحبت کنند و در حقیقت ندای درون خود را با آثار هنری به سمع و نظر دیگران برسانند.

بسیاری از آن‌ها، خودشان را به گونه‌ای هنرمند می‌دانند. حتی اگر شغل آن‌ها به گونه‌ای باشد که از طریق کار هنری امرار معاش نکنند. بعضی از این شخصیت‌ها معتقدند که هنرمند بودن کاری نیست که آن‌ها انتخاب کرده باشند. بلکه کیفیتی ذاتی هست که در آن‌ها وجود دارد و باید آن را تحمل نمایند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP که به هنر علاقه دارند عبارتنداز:

نویسنده، شاعر، نقاش، ناشر، رمان نویس، ویراستار، سردبیر و روزنامه نگار، بازیگر، آرشیتکت، گرافیست، آهنگساز، موسیقیدان، طراح صحنه و طراح داخلی.

مشاغل آموزشی و گروه مشاوره

از زمینه‌های شغلی دیگر  تدریس و مشاوره هستند که تیپ‌های شخصیتی INFP با آن به رشد و اعتلای دیگران نیز کمک می‌کنند. این شخصیت‌ها با تمامی وجودشان به رشد و اعتلای دیگران علاقه‌مند هستند.

آن‌ها از نمونه افرادی هستند که محیط دانشگاه را به محیط مدرسه و دبیرستان ترجیح می‌دهند. چراکه در کالج انگیزه‌های دانشجویان بیشتر است. این افراد از فرآیند یادگیری لذت کافی می‌برند و به‌عنوان یک پژوهشگر، یک کتاب‌دار یا یک آموزش‌دهنده به دنبال معانی عمیق‌تر می‌گردند.

INFPها به‌عنوان یک مشاور، روانشناس و مددکار اجتماعی بسیار موفق عمل می‌کنند و خواست قلبی آن‌ها این است که همواره به دیگران کمک کنند تا به فراست و دانش بیشتری دسترسی پیدا کنند.

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP در اینجا عبارت است از:

روان شناس بالینی، پژوهش گر، اساتید دانشگاه، مشاور تحصیلی، مشاور، مشاور شغلی، مشاور ترک اعتیاد، مددکار اجتماعی، معلم، مترجم و کتاب خانه دار.

مشاغل گروه مذهبی

بسیاری از افراد INFP به فعالیت‌های دینی و مذهبی علاقه‌مند هستند. آن‌ها شخصیتشان به گونه‌ای است که از کمک کردن به دیگران لذت می‌برند و به دیگران کمک می‌کنند تا جنبه‌های معنوی خود را افزایش دهند.

آن‌ها از ثمره این کار نیز لذت می‌برند. این گروه از افراد سوای برقراری روابط انفرادی با دیگران، از وعظ و سخنرانی برای دیگران نیز لذت می‌برند. آن‌ها از شغل‌های زیر که مذهبی هستند لذت برده و به آن عشق می‌ورزند مانند:

شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP در اینجا عبارت است از:

کشیش، روحانی، مدرس دینی و مبلغ دینی.

مشاغل گروه مراقبت‌های بهداشتی

یکی از دلایل مهم علاقه این شخصیت‌ها یعنی INFP ها به این مشاغل این است که می‌توانند از نزدیک با اشخاص ارتباط برقرار نمایند. INFP ها معمولا به استقلال و خود مختاری علاقه‌مند هستند و ترتیب این مشاغل به گونه‌ای است که آنان را در این راستا کمک و راهنمایی می‌کند. شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP در اینجا عبارت است از:

فیزیوتراپ، متخصص تغذیه، متخصص گفتار درمانی، مددکار اجتماعی، متخصص ژنتیک، ماساژ درمانگر.

مشاغل گروه‌های توسعه سازمانی

با آن که INFP ها معمولا از شغل‌های تجارت و بازرگانی توجیه نمی‌شوند و این شغل‌ها باعث خوشنودی آن‌ها نمی‌شود. اما در برخی از شغل‌ها و حرفه‌ها به رضایت شغلی و موفقیت می‌رسند. برخی از INFP ها اگر در شرکت‌هایی مشغول شوند که حاصل کارشان کمک به دیگران باشد، این کار موجب استقبال آن‌ها از آن شغل می‌شود. آنان اغلب در واحدهای بهسازی نیروی انسانی شکوفا می‌شوند. سلیقه این افراد در کار به گونه‌ای است که دوست دارند با افرادی حمایتگر کار کرده و کارشان از نظر دیگران مورد تأیید قرار بگیرد. شغل مناسب تیپ شخصیتی INFP در اینجا عبارت است از:

مشاور توسعه و بهسازی سازمانی، مدیر منابع انسانی، مشاور نیروی انسانی.

مشاغل گروه تکنولوژی

در حال حاضر به کسانی که تکنولوژی را درک می‌کنند نیاز روز افزون وجود دارد که در ضمن از مهارت‌های ارتباطی مطلوب برخوردار باشند.

مشاور تکنولوژی، مدیر روابط مشتریان، مدیر پروژه، تهیه کننده نرم‌افزارهای آموزشی.

ویژگی‌های کلی تیپ شخصیتی INFP

تیپ شخصیتی INFP به گونه‌ای است که به هماهنگی داخلی بیش از هرچیزی بها می‌دهد. آن‌ها اشخاصی حساس، آرمانگرا، صمیمی و وفادار هستند، این گروه از جمله افرادی هستند که از خود انتظار بالایی دارند، همچنین ایده آل های زیادی در ذهن آنان وجود دارد.

رفتار و افکار این افراد به گونه‌ای است که اغلب تحت تأثیر باورهای شخصی خود قرار می‌گیرند و وقتی به کاری که فکر می‌کنند ارزشمند است می‌پردازند، انگیزه پیدا می‌کنند.

INFP ها احتمالات و امکانات فراسوی آنچه شناخته شده است را در نظر می‌گیرند. شخصیت این افراد به گونه‌ای است که بیشتر به رویاها و افکار خود توجه می‌کنند. آنان به گونه‌ای هستند که اغلب افکارشان بلندمدت و تأثیر گذار است.

اشخاصی روشن ضمیر و دارای بصیرتند. در مسائل روز بسیار انعطاف‌پذیرند و از صبر و شکیبایی بسیاری برخوردار هستند. آن‌ها افرادی هستند که برای خود معیارهایی سطح بالا دارند.

آن‌ها به دنیای اطراف خود علاقه بسیاری دارند و عمیقا به آنچه انتخاب می‌کنند پای‌بند هستند و نسبت به اعتقادات خود دارای تعصب‌اند. آنان افرادی هستند که همواره از ایده‌های نو استقبال می‌کنند.

دسته بندی : استخدامی و شغلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.