تیپ شخصیتی متهور در تست هالند

تیپ شخصیتی متهور در تست هالند قطبینو

چقدر در مورد تیپ شخصیتی متهور در تست هالند اطلاع دارید؟ شخصیت متهور یا تیپ شخصیت تهوری یعنی چه؟ آیا می‌دانید که افراد مختلف با تیپ شخصیتی متهور، چه ویژگی‌هایی دارند؟ طبق نظریه هالند، هر فردی در تعامل با محیط زندگی خودش و باتوجه به ویژگی‌های شخصیتی‌اش، برخی از مشاغل خاص را ترجیح می‌دهد. به همین علت هر تیپ شخصیتی ویژگی‌های خاص خودش را دارد که به دنبال آن مشاغل ویژه‌ای نیز برای آن پیشنهاد می‌شود.

یکی از ۶ تیپ شخصیتی که هالند مطرح کرده است، تیپ شخصیتی متهور است. در تست هالند این تیپ شخصیتی با عنوان کد E شناخته شده است که اغلب به معنای کارآفرین ترجمه می‌گردد. به احتمال زیاد شما هم افراد بسیاری را در بین دوستان و آشنایان خود دیده‌اید که دیگران می‌گویند، انگار ریاست در خونشان وجود دارد و همیشه به درستی از پس هدایت افراد و کارهایشان برمی‌آیند و اقتدار خوبی هم دارند.

این دسته از افراد با عنوان متهور، جسور یا سازنده شناخته می‌شوند که افرادی جاه‌طلب و سلطه‌جو هستند. افرادی در این دسته قرار می‌گیرند که قدرت کلامی، قدرت رهبری بالایی دارند و نفوذشان روی سایر افراد بسیار زیاد است. به عبارتی تیپ جسور علاقه دارند که در موقعیت‌های رهبری قرار بگیرند و کار کردن با دیگران را دوست دارند. ولی نه برای اینکه به آن‌ها کمک نمایند، بلکه برای اینکه آن‌ها را مدیریت و رهبری کنند.

نکته بسیار قابل توجه درخصوص این تیپ شخصیتی این است که آن‌ها توانایی‌هایشان را بیش از اندازه و بیش‌ازحد معمول تخمین می‌زنند و به مشاغل جسورانه علاقه بسیار شدیدی دارند. تیپ شخصیتی متهور، اشخاصی ماجراجو، بلندپرواز و به ‌نوعی عاشق هیجان هستند. این دسته از تعاملات و معاشرت با افراد جامعه لذت می‌برند و در بسیاری از امور، انرژی بسیار زیادی از خودشان نشان می‌دهند.

اساسی‌ترین ویژگی شخصیتی‌ این افراد ریسک‌پذیری، اجتماعی بودن و خطرپذیر بودن است که در زندگیشان از آن‌ها بهره می‌گیرند. تیپ متهور اغلب اشخاصی هدف‌گرا هستند و در تمامی امور زندگی خود، می‌خواهند که هرچه سریع‌تر به نتیجه‌ی نهایی برسند.

تیپ شخصیتی متهور در تست هالند قطبینو

خصوصیات تیپ شخصیتی متهور در تست هالند

باتوجه به تست استعدادیابی به روش جان هالند، افرادی که دارای تیپ شخصیتی متهور یا تهوری هستند، انسان‌هایی با اعتمادبه‌نفس بالا و پیچیده‌اند که رویارویی با چالش‌ها را می‌پذیرند. این دسته از افراد اگر در سازمان یا شرکتی مشغول به کار باشند، نباید برایشان سقف و محدوده‌ای را درنظر گرفت. زیرا این افراد همیشه به دنبال این هستند که به جایگاه بالاتری از مقام فعلی خودشان برسند.

تیپ شخصیتی متهور در متقاعد کردن دیگر افراد توانمند است و بدین علت، در بازاریابی و فروش محصول به خوبی عمل می‎کنند. لازم به ذکر است که این دسته از افراد از توانایی مدیریت و سخنرانی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. به‌طوری‌که در حل مسائل و مشکلات زندگی و کاری، نسبت به سایر تیپ‌‎ها ریسک‌پذیرتر هستند و علاقه دارند دیگران را در رسیدن به اهدافشان یاری نمایند.

ازطرفی علاقه‌ بسیار شدیدی در دستیابی به موفقیت دارند. بدین سبب بالاترین مقام آن شرکت یا سازمان باید به این دسته از افراد، این اطمینان را بدهد که می‌توانند پس از مدتی جایگاه بالاتری را در سازمان یا شرکت کسب نمایند. علاوه‌بر آن بعد از گذشت زمان می‌توانند به‌صورت مستقل کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کرده و کارکنانی را که در آنجا به کار کردن مشغول هستند را مدیریت نمایند تا به اهداف موردنظر سازمان که یکی از آن‌ها می‌تواند به دست آوردن درآمد اقتصادی باشد، برسند.

 تیپ شخصیتی متهور در تست هالند، بسیار مقتدر هستند و شخصیتی کاریزماتیک دارند.

یعنی به جای عقل و استدلال، به قلب سایر افراد نفوذ کرده و با افراد زیر دست خود دوستانه و مهربانانه رفتار می‌نمایند. همچنین این افراد به موقع کارمندان خود را تشویق می‌کنند و در صورت لزوم به کارمند خود تلنگر می‌زنند و حتی گاهی اوقات برای کارکنانشان پاداش درنظر می‌گیرند. افراد با شخصیت متهور اعتمادبه‌نفس بالایی داشته و کاریزماتیک هستند و قادرند که به راحتی نه بگویند و همچنین به خوبی به سایرین گوش فرا می‌دهند و سپس با استفاده از دانشی که دارند صحبت می‌نمایند.

این اشخاص سرسخت هستند و چالش‌ها را دوست دارند و می‌توانند تصمیمات قاطع و درستی بگیرند. علاوه‌بر آن، هیچ‌وقت از مسئولیت‌پذیری نمی‌ترسند و همیشه بر این عقیده‌ هستند که جا برای پیشرفت کردن و بهتر شدن دارند. هنگامی‌که این تیپ شخصیتی به موفقیت می‌رسند، دوست دارند که فعالیت دیگری را شروع کرده و پله‌های ترقی را یکی‌یکی بالاتر بروند.

افراد با شخصیت متهور بسیار مثبت‌نگر هستند و از افراد منفی‌نگر، سخنان منفی، اخبار منفی و حتی موسیقی‌ و متن‌های منفی به‌شدت دوری می‌کنند. همچنین این افراد ساعاتی را در روز و یا روزهایی در هفته را به خودشان اختصاص می‌دهند و به استراحت کردن می‌پردازند. چراکه تیپ شخصیتی متهور به سلامتی و تفریحات خودش اهمیت بیشتری می‌دهد. افراد متهور در جمع‌های مختلف به راحتی حاضر می‌شوند، در بحث‌ها شرکت می‌نمایند و شخصیت واقعی خودشان را به‌خوبی نشان می‌دهند.

ضرورت تشخیص تیپ شخصیتی متهور در کودکان و نوجوانان

کودکان دارای تیپ شخصیتی متهور دارای شخصیت پرانرژی و فعالی هستند و خلاقیت، انگیزه و اعتمادبه‌نفس زیادی دارند اما خودمدیریتی پایینی دارند. آن‌ها زمان زیادی را در فعالیت‌های جسمانی صرف می‌کنند و اغلب در فعالیت‌های ورزشی موفق هستند. بیشتر مواقع به دنبال خودشناسی و تجربه کردن چیز‌های مختلف هستند و به راحتی به تغییرات و محدودیت‌های مختلفی که برایشان به وجود می‌آید پاسخ می‌دهند.

کودکان دارای تیپ شخصیتی متهور ارتباط فعال و پویایی با دیگران برقرار می‌کنند و دوست دارند تا در فعالیت‌های تیمی و اجتماعی شرکت داشته باشند. باوجود تمام این خصوصیات مثبت مثل هر تیپ شخصیتی دیگری چالش‌هایی را برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کنند. این کودکان دچار عدم تمرکز و توجه هستند و تصمیم‌‌های نادرستی می‌گیرند و همین می‌تواند در محیط تحصیلی، خانواده و روابط میان فردی آن‌ها مشکلاتی را ایجاد کند.

آن‌ها با اینکه از نیروی جسمانی قوی برخوردار هستند اما به خاطر داشتن انرژی بالا بیشتر دچار آسیب‌ها و خطرات جسمانی می‌شوند. همچنین در برخی مواقع نیز ناپایداری رفتاری از خود نشان می‌هند. بنابراین مدیریت و هدایت درست کودکان با تیپ شخصیتی متهور امری بااهمیت است. والدین و مربیان می‌توانند با درنظر گرفتن آموزش مهارت‌های ارتباطی، تمرکز و کنترل خشم، مدیریت خطر و تصمیم‌گیری مسئولانه به این کودکان در جهت رشدشان کمک کنند. بدین صورت آن‌ها می‌توانند از مزایای این تیپ شخصیتی بهره ببرند و رفتارهای مناسبی را در محیط‌های مختلف اجتماعی داشته باشند.

تیپ شخصیتی متهور در تست هالند قطبینو

چالش‌های تیپ شخصیتی متهور:

 طبیعتا هر تیپ شخصیتی‌ یک سری نقاط قوت و ضعف دارد که راجع به نقطه قوت‌های این تیپ در بالا صحبت کردیم. همان‌طور که شناختن نقطه قوت‌های شخصیتتان به‌شدت کاربردی است، شناختن نقطه ضعف‌های شخصیتتان هم مهم است. در این صورت سعی می‌کنید کارهایی که نقطه ضعفتان است را قبول نکنید و یا سعی کنید روی بهبود نقطه ضعف‌هایتان کار کنید.

ریسک‌های پیش‌رو را نمی‌بینند!

تیپ متهور به قدری ذهنش درگیر جاه‌طلبی‌ها و آرزوهایش است که گاهی نمی‌تواند ریسک‌های احتمالی را تشخیص دهد! درست است این تیپ خیلی ریسک‌پذیر است و همین موضوع باعث پیشرفت و متمایز شدن این تیپ از بقیه می‌شود، اما وقتی این ریسک کردن‌ها بدون تفکر و پیش‌بینی ریسک‌ها انجام شود، طبیعتا نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

قانون و چارچوب‌هایش حس زندانی بودن به او می‌دهند:

تیپ متهور توجهی به قوانین و چارچوب‌ها ندارد و احساس می‌کند قوانین اجتماعی یا هنجارهای فرهنگی او را زندانی می‌کنند! این در حالی است که پای‌بندی به قوانین تا حد زیادی لازم است وگرنه عواقب خوبی در انتظار فرد نخواهد بود.

نتایج تصمیماتشان را نمی‌بینند:

تیپ متهور روی تصمیمات خودش تا حدودی متعصب است و همین باعث می‌شود که آنقدر از خودش مطمئن باشد که دیگر حتی نخواهد به عواقب تصمیمش فکر کند. چون گمان می‌کند هر فکری که در ذهن اوست حتما نتیجه خوبی دارد!

نظرات دیگران را قبول ندارند:

ما انسان‌ها برای پیشرفت کردن نیاز به گسترش دیدگاه‌هایمان و نگاه به دنیا از زوایای مختلف داریم. همین باعث می‌شود نظریات و افکار اشتباه خود را اصلاح کنیم و به سمت کارآمدتر بودن پیش برویم. اما تیپ متهور به دلیل خودمحوریش، برایش سخت است که نظریات دیگران را قبول کند.

در کنترل خشم ماهر نیستند:

تیپ متهور به راحتی خشمگین می‌شود و نیاز دارد روی مهارت‌های کنترل خشمش کار کند.

تیپ متهور در تست هالند

اهمیت تیپ شخصیتی متهور در تست هالند

تقریباً امروزه تمامی مشاغل چه در بخش‌های خصوصی و چه در بخش‌های دولتی، نیازمند یک فردی هستند که دارای روحیه بالا و توانایی رهبری بالقوه باشد. اگر شخصی که به‌عنوان مدیر یا مسئول در جایگاه رهبری قرار داده می‌شود از خصوصیاتی همچون جسارت، شجاعت و قدرت برخوردار نباشد، مطمئناً اشخاص دیگر به دستورات او توجهی نخواهند کرد و درنتیجه آن سازمان یا ارگان دچار بی‌نظمی شده و مشکلات جدی به‌همراه خواهد داشت.

بدین سبب بسیار حائز اهمیت است، شخصی که قرار است خودش یا فرد دیگری را به‌عنوان یک مدیر، رهبر و یا مسئول انتخاب نماید، دارای شخصیتی متهور، جسور و سازنده باشد تا علاوه‌بر اینکه بتواند به‌خوبی رهبری و مدیریت کند، از این کار هرگز خسته و کلافه نشود که درنتیجه این فرآیند احتمال موفقیت در آن سازمان یا شرکت بالاتر خواهد رفت. بدین جهت است که حضور تیپ شخصیتی متهور در هر گروه و کسب‌وکاری از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

تیپ شخصیتی متهور در تست هالند قطبینو

مشاغل مناسب افراد با تیپ شخصیتی متهور در تست هالند

مشاغل متناسب با این تیپ شخصیتی، اغلب شامل راه‌اندازی و اجرای کارها و پروژه‌ها می‌شوند. این مشاغل می‌توانند دربرگیرنده‌ی رهبری دیگران و تصمیم‌گیری‌های بسیاری باشند. این‌گونه کارها گاهاً نیاز به ریسک کردن داشته و اغلب با معاملات کاری سروکار دارند. این تیپ شخصیتی در انتخاب شغل خودشان نباید این ویژگی‌های خود را که شامل رهبری، برون‌گرایی، هیجان‌طلبی، ماجراجویی، بلندپروازی، خوش‌بینی، پرانرژی، ریسک‌کننده، معاشرتی و … هستند را نادیده بگیرند.

درنتیجه اشخاص با تیپ متهور، برای انتخاب شغل خودشان باید به ویژگی‌های شخصیتی‌شان توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها را چه در زمان انتخاب رشته‌ی تحصیلی و چه در زمان انتخاب شغل درنظر بگیرند. برخی از شغل‌های  مناسب تیپ شخصیتی متهور بر اساس تست هالند عبارت‌انداز:

  • رهبری
  • بازاریاب
  • کارآفرین
  • واسطه‌گر
  • مدیریت بازرگانی
  • قاضی
  • معامله‌گر
  • مدیر اجرایی
  • مدیرعامل
  • دلال
  • تجارت
  • مدیر هتل و رستوران
  • مشاور املاک
  • مدیر امور بانکی
  • سیاست‌مدار
  • مشاور مالی و سهام
  • مدیریت بیمه
  • کارشناس روابط بین‌الملل
  • کارشناس علوم سیاسی
  • وکیل
  • دادستان
  • مأمور خرید و فروش
  • مهمان‌دار هواپیما
  • مربی امور جهانگردی

تیپ متهور در تست هالند

افراد با تیپ شخصیتی متهور در تست هالند نباید در چه مشاغلی ورود کنند؟

به نظر می‌رسد باتوجه به چالش‌هایی که افراد با تیپ شخصیتی متهور با آن روبه‌رو هستند چندان برای مشاغلی که نیاز به تفکر تحلیلی دارد (مانند مشاغل تحقیقاتی، علمی یا مهندسی) مناسب نباشند.

از کجا بفهمیم دارای تیپ شخصیتی متهور هستیم؟

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که دارای شخصیتی متهور و سازنده هستید یا نه و یا اینکه می‌خواهید بدانید که دوستان و اطرافیان شما دارای این تیپ شخصیتی هستند یا خیر، می‌توانید تنها چند دقیقه‌ی کوتاه زمان بگذارید و به سؤالات تست رغبت شغلی هالند به‌دقت پاسخ دهید. تست هالند به شما کمک می‌کند که به‌طور کامل با تیپ شخصیتی شغلی خود آشنا شوید.

تیپ شخصیتی شغلی شما چیست؟

ورود به تست رغبت شغلی هالند

سخن نهایی

در گذشته تشخیص و شناسایی شغل و محیط کاری، متناسب با شخصیت هر فردی سخت بود، اما امروزه با کمک انواع تست‌های آنلاین رغبت سنج شغلی، بسیار آسان و سریع می‌توانید این کار را به انجام برسانید. شناخت تیپ شخصیتی متهور و انجام دادن تست رغبت سنج شغلی هالند یکی از اساس اصلی رسالت فردی و آینده شعلی هر کسی است. چراکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای تست هالند که برای مشاوران و تمامی افراد می‌تواند فوق‌العاده حائز اهمیت باشد، طبقه‌بندی مشاغل است.

با کمک این طبقه‌بندی مشاور و یا هر شخصی به‌راحتی می‌تواند نوع شخصیت خود را توسط تست هالند شناخته و نوع محیط شغلی مناسب را شناسایی کرده و سپس ارتباط و سازگاری میان آن دو ایجاد نماید. ما در این مقاله شما را با اولین کد یعنی تیپ شخصیتی متهور، از استعدادیابی به روش تست هالند آشنا کردیم. بدین سبب ویژگی‌های این تیپ شخصیتی را به خوبی شناختید و دریافتید که شخصیت متهور چگونه شخصیتی است و علاوه‌بر آن با انواع مشاغل متناسب با تیپ شخصیتی متهور نیز آشنا شدید.

اگر شما هم جزء این دسته از افراد متهور هستید و قصد دارید بیشترین لذت و راحتی را در کسب‌وکار و شغلتان داشته باشید، حتماً به نکاتی که طی این مقاله به آن‌ها اشاره شد، توجه بیشتری داشته باشید تا با کسب اطلاعات دقیق و اساسی، در انتخاب شغل آینده‌ی خود در رابطه با این تیپ شخصیتی بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. چراکه اگر انتخاب شغلتان متناسب با تیپ شخصیتی شما باشد، به احتمال بسیار زیاد نتایج رضایت‌‌بخشی را برایتان ایحاد خواهد کرد.

دسته بندی : تیپ شخصیتی هالند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.