امنیت شغلی خود را با چند راهکار ساده تضمین کنید!

با اوضاع اقتصادی این روزها چقدر در کارتان، احساس بی‌ثباتی می‌کنید؟ هر روز که از خواب بیدار می‌شوید نگران امنیت شغلی خود هستید و مضطرب از اینکه شاید بدون اطلاع یک‌باره اخراج شوید؟ احتمالا روزها از استرس شغلی همیشه مضطربید و درباره امنیت شغلی خود نگرانید.

هر شرکتی ممکن است در شرایطی مجبور شود که تعداد کارمندان خود را کاهش دهد. این می‌تواند به علت کم کردن هزینه‌ها باشد و یا صلاح‌دید مدیرعامل. در هرصورت این اتفاق می‌تواند برای کارمندان بسیار نگران کننده باشد. راه‌حل جادویی برای از دست ندادن شغلتان وجود ندارد اما راه‌حل احتمالی وجود دارد که بتوانید با از دست دادن شغلتان مبارزه کنید.

ما در این مقاله راهکارها و پیشنهادهای کارآمدی را ارائه خواهیم داد. این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کند تا با مدیرتان رابطه قوی‌تری برقرار کنید. این راهکارها شما را به کارمندی با ارزش‌تر تبدیل خواهند کرد و درنهایت، امنیت شغلی شما را افزایش می‌دهند.

به اهداف مدیرتان دست پیدا کنید

اهداف در امنیت شغلی

اولین گام برای اینکه بتوانید نزد مدیر خود محبوب باشید و امنیت شغلی خود را حفظ کنید، این است که بتوانید طرز فکری مشابه مدیرتان داشته باشید. منظور از طرز فکری مشابه این است که اهداف و مقاصد او برای کار را درک کنید و برای پیشبرد اهداف سازمان تمام تلاش خود را بکنید. مدیر شما در این صورت قدر و ارزشتان را در شرکت درک می‌کند.

 

اگر از اهداف و مقاصد سازمان آگاهی نداشته باشید، به راحتی از کار خود دور می‌شوید. در نتیجه ممکن است در انجام وظایف خود شکست بخورید. در کل، شما باید نشان دهید که به کار خودتان و موفقیت شرکت اهمیت می‌دهید و این زمانی دست یافتنی خواهد بود که هدف شما همان هدف سازمان باشد.

به‌طور مؤثر ارتباط برقرار کنید

اگر نمی‌توانید به راحتی صحبت کنید و تا به امروز هیچ‌نظر و بازخوردی را ارائه نداده‌اید و یا اگر شما همان کارمند گوشه‌گیری هستید که در انزوا و دور از همه در سکوت کار می‌کنید باید بگوییم اشتباه می‌کنید. چراکه نداشتن ارتباط در محیط کار می‌تواند نقش زیان‌آوری در امنیت شغلی شما داشته باشد.

هنگامی‌که شما توانایی ارتباطی خود را تقویت می‌کنید، نشان می‌دهید که به خود و ایده‌هایتان مطمئنید. زمانی‌که شما به طور مؤثر ارتباط برقرار می‌کنید، مدیرتان برای شما ارزش بیشتری قائل است. در روند برقراری ارتباط با مدیرتان در ابتدا باید بدانید او چه روشی برایش خوشایند است. برای مثال به صورت ایمیلی یا به طور رودررو. در هر گزارشی که دریافت می‌کنید، ابهاماتتان را سؤال کنید و اندیشه‌های پیشنهادی خود را بیان کنید. این کار باعث می‌شود مدیرتان همیشه شما را به اسم در خاطرش بشناسد. در این صورت وقتی می‌خواهد به علت کاهش هزینه‌ها نیرویی را اخراج کند، مطمئن باشید شما در امان خواهید بود و امنیت شغلی شما همیشه حفظ می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۸ مهارت ارتباطی مؤثر که شما را به موفقیت شغلی می‌رساند

از انتظارات فراتر روید

فراتر از انتظارات در امنیت شغلیهمیشه یادتان باشد کارمند خوبی باشید. اگر می‌خواهید امنیت شغلی داشته باشید لازم است که به شکل فوق‌العاده ای کارهایتان را انجام دهید. همیشه جوری تلاش کنید که در صورت نبود شما جای خالی تلاش‌هایتان دیده شود. آنقدر با ارزش باشید که متمایز باشید و در صورت نبود شما چیزی در سازمان کم باشد.

یادتان باشد اگر سازمانی جهت کاهش هزینه‌ها از تعداد کارمندانش کم کند، احتمالا آن‌هایی را حذف خواهد کرد که انتظارات شرکت را برآورده نمی‌کنند و نتایج ضعیفی را تحویل می‌دهند.

به هر حال از دید سازمان این پرسنل زمان و هزینه‌ها را هدر می‌دهند. با کارکردن زیاد روی فعالیت‌های روزمره و بالارفتن از سطح توقع، از این موقعیت دوری کنید.

حواستان به همه‌چیز باشد

بکوشید کارمندی باشید که همیشه، حتی در سخت‌ترین شرایط حواسش به همه‌چیز هست و این چیزی است که مدیر شما تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. قطعا در زمانی که حجم کاری بسیار زیاد باشد ممکن است. بکوشید که آن کارمندی باشید که در روزهای بارانی و برفی، حواسش به همه‌چیز هست و این طور مدیر خود را تحت‌تأثیر قرار دهید. وقتی حجم کار زیاد باشد، به‌راحتی چیزی از قلم می‌افتد؛ اما تمام تلاشتان را به کار گیرید تا منظم باشید و حساب وظایفتان را نیز داشته باشید.

به‌علاوه، برای خارق‌العاده عمل‌کردن، لازم است که کارتان را به‌وقت تحویل دهید. برای نگه‌داشتن کارمندی که دیر وظایفش را انجام می‌دهد، هیچ دلیلی وجود ندارد. وقتی که این موضوع به مشکلی همیشگی تبدیل شود، احتمال اینکه مدیرتان عذر شما را بخواهد، زیادتر خواهد شد.

مهم است که از اتلاف زمان و پول کارفرمایتان به‌خاطر عادات مدیریتی و سازمانی ضعیف جلوگیری کنید. راه‌هایی را برای انجام وظایفتان و آشکار‌ کردن مهارت‌های عالی سازماندهی به وجود آورید و گسترش دهید تا از طریق آن‌ها ارزش کارمندی و امنیت شغلی خود را بالا ببرید.

انعطاف نشان دهید

می‌توانید با نشان دادن انعطاف، تأیید مدیر خود را بگیرید. انعطاف‌پذیری کارمند در یک سازمان یک ویژگی ارزشمند است. چراکه نشان‌دهنده این است که می‌تواند در هر شرایطی با وظایف و کارهای جدید کنار بیاید. ممکن است در سازمان گاها در برخی زمان‌ها مجبور به انجام کارهایی خارج از وظیفه شوید. سعی کنید از انجام دادن آن‌ها سرباز نکنید. این فعالیت نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری شما است.

این‌ها، راه‌هایی هستند برای اینکه مدیرتان شما را بشناسید و درنتیجه امنیت شغلی شما را تضمین کند. اگر پاسخ شما «این کار من نیست» یا «آیا واقعا باید این کار را انجام بدهم» باشد، احتمالا به‌زودی اسمتان از لیست کارمندان حذف می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۵ مهارت شغلی پردرآمد و ثروت‌ساز که باید به‌سرعت بیاموزید

مهارت‌های خود را افزایش دهید

همیشه سعی کنید مهارت‌های خود را در سازمان تقویت کنید. کارفرمایان نسبت به کارکنانی که تلاش می‌کنند بیشتر یاد بگیرند، حس بهتری دارند. یادگیری مهارت‌های جدید باعث می‌شود علم شما همیشه به‌روز باشد و در صورت وجود مشکلات در سازمان، توانایی حل آن‌ها را داشته باشید. همچنین باعث می‌شود در شغل خود عملکرد بهتری نسبت به همکاران خود داشته باشید. این شاخصی است که همیشه مدیران شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچه بیشتر اشتیاق نشان دهید، امنیت شغلی‌تان را بالاتر برده‌اید.

دسته بندی : استخدامی و شغلی, منابع انسانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.