چگونه از شکست کسب‌وکار خود در شرایط کرونا جلوگیری کنیم؟

چگونه از شکست کسب و کار خود در کرونا

اگر شما هم یک مدیر هستید حتما این مقاله را بخوانید و از شکست کسب‌وکار خود در کرونا جلوگیری کنید. به نظر شما چگونه باید از شکست کسب‌وکار در کرونا جلوگیری کرد؟ جست‌‌وجوی راهکارهایی برای نجات کسب‌و‌کارها از تبعات کوتاه‌ و بلندمدت کرونا یکی از مواردی است که این روزها در سراسر دنیا، ذهن مدیران شرکت‌ها را به خود مشغول کرده است.

به‌طور اساسی شیوع ویروس کرونا در برخی صنایع، به‌‌صورت مستقیم و در برخی از آن‌ها به‌گونه‌ای غیر‌مستقیم تأثیر گذاشته است. تأثیراتی که به‌طور قطع قسمتی از آن‌ها، حتی پس از پایان کرونا نیز پابرجا خواهند ماند. از نظر اجرایی، تجویز مناسب و مؤثر برای شرکت‌ها که چرخه کسب‌وکار آن‌ها را تا حد زیادی از تبعات شیوع کرونا حفظ کند، تغییر سریع مدل کسب‌‌و‌کار است.

همان‌طور که در سراسر جهان، با شیوع ویروس کرونا، انسان‌ها برای در امان ماندن، تغییراتی در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد کرده و از این طریق تلاش کردند تا سلامتی خود را در دوران کرونا حفظ کنند، شرکت‌ها و کسب ‌و‌کارها نیز برای نجات و حفظ چرخه‌های حیاتی خود، باید مدل کسب‌‌وکار خود را تغییر داده و آن را به شکلی درآورند که در شرایط شیوع کرونا و با وجود تبعات آن، با حداقل آسیب‌پذیری، بتوانند حیات و حتی روند رشد خود را حفظ کنند.

راهکارهایی برای جلوگیری از شکست کسب‌وکار در کرونا

چگونه می‌توان جریان درآمدی را در بحران کرونا حفظ کرد؟ در هر بحران آن دسته از کسب‌وکارها که انعطاف‌پذیری بیشتری دارند باقی خواهند ماند.

اولین گام برای منعطف بودن «پذیرش» است: باید واقعیت موجود را بپذیریم و به راه‌حل فکر کنیم. درواقع اینکه «چراها» را رها کرده و به «چگونه‌ها» بیندیشیم.

دومین گام برای منعطف بودن «سرعت عمل» است: طراحی ماسک‌هایی به صورت ست با لباس‌های مختلف با وجود جنبه نمایشی آن توسط برندهای پوشاک، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل این کسب‌وکارها را نشان می‌دهد. کسب‌وکارها در این بحران بی‌سابقه برای ماندگاری، محکوم به ارائه خلاقیت و نوآوری هستند.

در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از شکست صنایع و کسب‌وکار در زمان شیوع کرونا می‌پردازیم با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینیم چگونه باید از شکست کسب‌وکار خود در کرونا جلوگیری کنیم؟

به‌کار گیری افراد کارآمد و علاقه‌مند:

یکی از مواردی که مدیران شرکت‌های موفق به آن توجه می‌کنند این است که وسواس فراوانی برای استخدام نیرو به‌خرج می‌دهند. مهارت‌ها و استعدادهای داوطلبان را به‌دقت بررسی می‌کنند تا از استخدام و مشغول شدن افراد با صلاحیت و خبره در شرکت خود مطمئن شوند. به یاد داشته باشید که استفاده از نیروهای مستعد و کارکشته بیش از هرچیزی موفقیت شما را در تجارت و کسب‌وکارتان تضمین می‌کند.

از این رو شما در هنگام استخدام باید دقت بسیاری زیادی را خرج انتخاب مناسب‌ترین افراد برای جایگاه شغلی مدنظرتون کنید. تست‌های حوزه منابع انسانی به شما در اینجا کمک خواهند کرد که یک استخدام درست و حساب‌شده داشته باشید.

خلاقیت و ارائه ایده‌های جدید:

چگونه از شکست کسب و کار خود در کرونادو سوم از شرکت‌هایی که مسیر رشد را در ابتدا با سرعت حرکت می‌کنند، در ادامه‌ی مسیر دچار مشکل می‌شوند. اما چرا؟ علت چیست؟ بدون شک، علت آن است که بسیاری از این شرکت‌ها روی مسائل مالی خود بیش‌ازاندازه تمرکز می‌کنند و از سرمایه‌گذاری برای خلاقیت و ایده‌های نو غافل می‌شوند. قطعا موفقیت در امور مالی امری مهم و لازم در موفقیت یک شرکت است، اما به‌تنهایی قادر به تضمین سودآوری شما نیست. در کسب‌وکارهای موفق، مدیران به‌دنبال جذب ایده‌های جدید و خلاقانه هستند تا به وسیله آن بتوانند موفقیت خود و شرکتشان را برای طولانی‌مدت تضمین کنند.

 

پس به‌عنوان یک مدیر موفق باید بتوانید زمینه‌های سرمایه‌گذاری سودآور و مناسب خودتان را پیدا کنید، بر درآمدها و هزینه‌های تجارتتان تمرکز بسیاری داشته و سعی در به‌کارگیری افراد توانمند و مولد ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشید. با توجه این نکات، کسب‌وکار شما، در پله‌ی اول باقی نمانده و مسیر موفقیت را پله‌پله طی خواهد نمود.

تعامل با سیاست‌گذاران اقتصادی:

سیاست‌گذاران از شواهد تحقیقاتی برای تغییر یا توسعه سیاست‌ها استفاده می‌کنند. تجربه‌ها و استراتژی‌های آن‌ها می‌توانند به مشاغل کوچک کمک کنند. صحبت در مورد کمک‌های مالی برای مشاغل کوچک زیاد است، ولی آیا همه‌ی آن‌ها می‌توانند این کمک‌ها را دریافت کنند؟ چه محدودیت‌هایی وجود دارد؟ در این مقطع زمانی، تصمیم‌های ما بسیار مهم هستند. نمی‌توانیم کسب‌و‌کارمان را در این موقعیت بحرانی به‌حال خود رها کنیم یا هر سیاست اقتصادی را بدون فکر انتخاب کنیم.

همه‌ی کارفرمایان و صاحبان مشاغل می‌توانند به‌صورت انفرادی یا گروهی و از طریق رسانه‌های اجتماعی، نامه، ایمیل، تماس‌های تلفنی با سیاست‌گذاران در این زمینه صحبت کنند، نیازها و چالش‌های خود را انتقال دهند، مشورت کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.

کاهش هزینه‌های جاری عاملی اثرگذار در جلوگیری از شکست کسب‌وکار در کرونا:

برای کاهش ضرروزیان باید بر کاهش هزینه‌های جاری تمرکز کنید.

مثلا محدوده‌ی ارائه خدمات و محصولات خود را کوچک‌تر کنید تا ضرر کمتری متحمل شوید. یا اگر در کسب‌وکار خود چندین محصول یا خدمات ارائه می‌دهید بر بخشی از محصولات و خدمات که برای مشتریان شما ضروری‌تر است تمرکز کنید و ارائه باقی محصولات و خدمات را به زمان پس از کرونا موکول کنید.

ایمن‌سازی محصولات با توجه به محدودیت‌های بهداشتی:

از آنجا که در پیشگیری از ویروس کرونا لازم است موارد بهداشتی خاصی رعایت شود، سعی کنید تا حد امکان محصولات و خدمات خود را مطابق با شرایط به نحوی تغییر دهید که هم‌اکنون با وجود بیماری کرونا به نحوی ایمن قابل استفاده باشد. برای مثال اگر کسب‌وکار شما ارائه غذاهای سرد مثل انواع فینگرفود است، بهتر است به سمت غذاهایی بروید که قبل از سرو باید گرم شوند که مشتری شما بتواند در خانه یا محل کار آن را گرم کرده و با خیال راحت آن را میل کند، این‌گونه تمایل مشتری به خرید بیشتر خواهد شد.

تضمین دسترسی به سرمایه:

برای یک کسب‌وکار حفظ نقدینگی یک طرف معادله و در طرف دیگر آن پرداخت حقوق به‌ کارمندان قرار دارد. پرداخت وام با بهره کم، در کوتاه‌مدت می‌تواند از مشکلات آن‌ها کم کند. ولی مسئله بازپرداخت وام فشار بیشتری بر این مشاغل وارد می‌کند. با توجه به کاهش تولید و درآمد و مقررات مرخصی اضطراری باحقوق، اخراج یک واقعیت نگران‌کننده است. به منظور کمک به مشاغل کوچک در تأمین حقوق و دستمزد کارمندان و هزینه‌های جانبی شرکت، باید برنامه‌هایی برای اعطای وام با شرایط خاص تنظیم شود.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی:

چگونه از شکست کسب و کار خود در کرونادیجیتال مارکتینگ و یک دنیا جذابیت بازاریابی اولین گام برای برون‌رفت و جلوگیری از شکست کسب‌وکار در کرونا است. برای نجات کسب‌و‌کار خود چه از طراحی سایت ارزان استفاده کنید، چه خرید سایت فروشگاهی آماده را امتحان کنید، باید برای جذب بازدیدکننده و فروش محصول یا خدمات خود بازاریابی انجام دهید.

اقدام مهم بعدی بهره‌گیری از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ به منظور جذب مخاطب و افزایش بازدیدها منجر به خرید فروشگاه است.

 

هر کدام از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین (بک لینک و سئو و رپورتاژ و یا دیجیتال مارکتینگ و تمرکز بر فضای مجازی) را که اتخاذ کنید، توجه به این نکته که استراتژی شما بایستی با کمترین هزینه ممکن، بیشترین بازدهی را داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین منظور مثلا تبلیغ تلویزیونی علی‌رغم بازدید بالا، به‌عنوان یک روش بازاریابی پرهزینه، برای کسب‌وکار شما شاید مناسب نباشد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی میان‌بری برای جلوگیری از شکسب کسب‌وکار در کرونا:

اینکه کسب‌وکارتان در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام یا تلگرام یا… فعالیت داشته و تولید محتوا کند اکنون و با توجه به شرایط موجود بسیار مهم‌تر از قبل است، این روزها اینستاگرام همانند ویترین مغازه‌های مختلف است و همان‌طور که مشتریان به هر مغازه سر می‌زنند و محصولات آن را برای خرید رصد می‌کنند در اینستاگرام نیز عکاسی از محصولات یا حتی خدماتتان همان ویترینی است که به کاربر برای انتخاب محصول موردنظرش نشان می‌دهید.

پس از این ویترین رایگان که اینستاگرام در اختیار شما برای نشان دادن محصول، ایده و خدماتتان قرار داده است نهایت استفاده را ببرید.

سخن آخر:

بدیهی است که تغییر مدل کسب‌و‌کار در شرکت‌ها و حتی کسب‌و‌کارهای خرد، راهکاری است که ضمن مهار اثرات شیوع کرونا می‌تواند به آمایش ساختار و منابع موجود در آن‌ها منتهی شده و نقش بسزایی در جهت‌دهی فعالیت‌ها به‌سوی رشد فرآیندهای بنگاه و جهش تولیدات آن ایفا کند.

دسته بندی : رهبری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.