تست شغل ایده آل، شغل ایده آل شما چیست؟

انتخاب شغل گاهی یک مسئله پیچیده و گاهی هم می‌تواند یک مسئله ساده باشد. برخی از افراد توانایی این را دارند که می‌دانند چه می‌خواهند و در همین راستا تلاش می‌کنند و به دنبال آن می‌روند. اما برخی دیگر از انسان‌ها در صدد یافتن شغل ایده آل خود مرتبا در حال تعویض یک شغل با شغل دیگر و امتحان مشاغل مختلف هستند. بسیاری از افراد دیگر نیز برای یافتن شغل به دنبال تست شغل ایده آل خود هستند.

در هر دو صورت این امکان وجود دارد که مشکلاتی پیش‌روی شما باشد، در گروه اول ممکن است فرد از انتخاب شغل خود راضی نباشد و در گروه دوم اصلا نمی‌داند شغل ایده آل او چیست؟

در اینجا است که فرد دچار سردرگمی در یافتن شغل ایده آل خود می‌شود و به دنبال راهکارهای مناسب می‌گردد. یکی از راهکارهای مناسب که می‌تواند فرد را در این مسیر یاری کند، تست شغل ایده آل است. شما با استفاده از تست شغل ایده آل می‌توانید شغل مناسب خود را متناسب با شخصیتتان بیابید.

ما در این مقاله قصد داریم تست شغل ایده آل شما را معرفی کنیم که توصیه می‌کنیم با ادامه مقاله همراه ما باشید.

بر اساس تست شغل ایده آل چه حرفه‌ای مناسب شماست؟

اساسا حرفه‌ها به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که نقاط ضعف و قدرت آدم را نشانه می‌روند. البته این بدان معنا نیست که اساسا اگر شما فردی خجالتی هستید باید در بایگانی کار کنید و یا این که افرادی با خصوصیات اجتماعی‌تر باید به فروشندگی بپردازند. 

افراد باید این نکته مهم را بیاموزند و در راستای آن تلاش کنند که تا حدودی ضعف‌های خود را برطرف کنند. اما این تغییر کمتر به صورت یک تحول رخ می‌دهد و شما نباید انتظار این را داشته باشید که یک فرد گوشه‌گیر به یک‌باره تبدیل به یک فرد اهل بگو بخند شود که در مرکز توجه همگان قرار دارد. 

اما می‌توان این انتظار را از این نمونه افراد داشت که فرد با اضطراب خود روبه‌رو شود و اساسا در محیط‌های شلوغ‌تری حضور پیدا کند. چراکه تحقیقات نشان می‌دهد اضطراب با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند. البته به استثنا اختلالات که نباید این اجازه را به آن داد که کنترل زندگی فرد را به دست بگیرد. به هر صورت شما به رضایت حقیقی شغلی دست نمی‌یابید مگر اینکه شغل مورد نظر شما با شخصیت شما سازگاری داشته باشد.

تست پنج عامل شخصیت نئو فرصتی برای انطباق ویژگی‌های شخصیتی و مشاغل مختلف فراهم می‌آورد. در ادامه بر اساس تست نئو پتانسیل شغلی افراد با ویژگی‌های شخصیتی افراد را بررسی خواهیم کرد.

شغل ایده آل من چیست؟

ورود به تست پنج عامل شخصیت نئو

افراد با روان‌رنجوری بالا:

شاید پیش خودتان تعجب کنید و هم‌زمان برای شما این سؤال پیش بیاید که این افراد و با این ویژگی چطور می‌توانند در بعضی مشاغل موفق باشند و برتری داشته باشند و البته ما هم به این امر طبیعی اعتراف می‌کنیم که بله تا حدودی حق با شماست. 

افرادی که روان‌رنجوری بالایی دارند غالبا دارای ویژگی‌های منفی همانند افسردگی و نوسان خلق و اضطراب را برای ما تداعی می‌کنند، البته این تمام ماجرا نیست و جالب است بدانید که روان‌رنجوری در مواردی دارایی با ارزشی است. 

اما این تنها زمانی صادق است که شما دارایی خود را در جایگاه درستی سرمایه‌گذاری نمایید. اگر بخواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و به اصطلاح موضوع را بیشتر برای شما باز کنیم، احتمالا شما هم شاهد این امر طبیعی هستید که افراد با روان‌رنجوری بالا در روابط خود دچار مشکلاتی هستند و این از چیزی ناشی می‌شود که ما آن را نشخوار ذهنی می‌نامیم.

نشخوار ذهنی به زبان ساده همان افکاری است که شب‌ها و در رخت‌خواب سراغ ما می‌آیند و خواب خوش را از ما می‌گیرند. حال باید به این موضوع  توجه به جزئیات هم گفته شود و همین توجه به جزئیات را در کار خود و چیزهای مهم داشته باشیم. این همان سرمایه‌گذاری است که درباره آن صحبت کردیم.

افرادی که رفتارهای روان‌رنجورانه دارند، معمولا در محل کار نمی‌توانند با دیگران کنار بیایند. رفتارهای روان‌رنجورانه‌ی اجتماعی مانند وابستگی، ممکن است این افراد را در روابط کاری دچار مشکل کرده و جلوی پیشرفت‌شان را بگیرند.

چطور می‌توان رفتارهای روان‌رنجورانه را متوقف کرد؟

  • اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند.
  • تشخیص دقیق مسئولیت‌ها
  • قناعت به داشته‌ها
  • به خود همیشه یادآوری کنند مسائل کوچک ارزش ناراحت شدن ندارند.

افراد با روان‌رنجوری پایین:

این افراد حسابی نانشان در روغن است. چراکه می‌توان گفت که تقریبا تمام شغل‌ها به یک سطح روان‌رنجوری کم و یا متعادل نیاز دارند و خوشبختانه و یا متأسفانه این موضوع در کشور ما بیشتر صدق می‌کند. 

البته اغلب کارها طاقت‌فرسا هستند و افرادی که شخصیتشان در تست نئو شامل روان‌رنجوری بالایی می‌شود نمی‌توانند بار آن را تحمل کنند و از کوره درمی‌روند. البته فرسودگی شغلی برای افرادی با روان‌رنجوری پایین کمتر اتفاق می‌افتد.این افراد تا حدی آرام، معتدل و راحت هستند و با موقعیت‌های استرس‌زا بدون ناراحتی، آشوب و دور از هیاهو روبه‌رو می‌شوند.

افراد با برون‌گرایی بالا:

این افراد دارای این باور هستند که می‌توانند ارزشمند و مهم باشند و جالب‌تر این است که می‌توانند این باور را به دیگران نیز درباره خود انتقال دهند. برای این افراد مشاغل بسیاری وجود دارد. شغل ایده آل افراد برون‌گرا، کارهای تیمی است. چراکه آن‌ها از بودن در جمع‌ها انرژی بسیار زیادی دریافت می‌کنند. برای مثال یکی از مشاغل ایده آل برای افراد با شاخص برون‌گرایی بالا، مدیر روابط عمومی در سازمان‌ها است. همچنین این افراد مدیران فروش حرفه‌ای خواهند شد.

افراد با برون‌گرایی پایین:

 این افراد از مشاغل انفرادی بیشتر استقبال می‌کنند و ارتباط با دیگران آن‌ها را خسته می‌کند. شغل ایده آل این افراد می‌تواند شغلی باشد که بیشتر نیازمند خلاقیت و تمرکز است. برای مثال مشاغلی مانند: برنامه‌نویسی، مشاغل پژوهشی، حسابداری و…

افراد با تجربه‌پذیری بالا:

در این افراد از این شاخه به آن شاخه پریدن یک مصداق بارز و حقیقی است. این افراد کنجکاو و دارای لیست علاقه‌مندی‌های بالایی هستند. مدام شغل این افراد تغییر می‌کند. تنوع‌طلبی بیش از اندازه در این افراد می‌تواند برای شغل و آینده‌شان مشکل‌ساز باشد.

افراد با تجربه‌پذیری پایین:

این افراد معمولا تحرکات خود را وقف کارشان می‌کنند و آن را کامل انجام می‌دهند. این گروه ممکن است زیاد هنرمند و خلاق نباشند. اما توانایی‌های خوبی در حل مسائل دارند. مشاغل روتین و مشخص برای این جمله افراد مناسب‌تر است.

افراد با سازگاری یا توافق‌پذیری بالا:

رفتار این افراد خون‌گرم و بانزاکت است. دیدگاه خوش‌بینانه و مثبت در این افراد بیش از حد است. ممکن است به این فکر بیفتید که از آن‌ها سوءاستفاده کنید. اما برای این افراد شغل‌های بسیاری وجود دارد.

افراد با سازگاری یا توافق‌پذیری پایین:

سازگاری تنها مفید نیست. بلکه می‌تواند جنبه‌های منفی هم داشته باشد. این افراد کم‌تر دارای حس رقابت شغلی هستند و رفتار آن‌ها به گونه‌ای سهل‌گیرانه برای زیردستانشان است و همین روند می‌تواند بازده کاری را کم کند. اما برای این افراد ترفیع شغلی و بازده کاری بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

افراد با شاخص وجدانی بالا:

از جنبه‌های مثبت این شاخص در افراد این است که افراد با نمرات بالا در این شاخص جز آن دسته از افرادی هستند که در تحصیلات دانشگاهی و حرفه‌ای افراد موفقی هستند. و در جنبه‌های منفی افراد با شاخص C بالا افراد ایرادگیر، وسواس اجبار به پاکیزگی و افراد کسل‌کننده‌ای هستند.

افراد با شاخص وجدانی پایین:

این شاخص میزان مؤثر بودن یک فرد را می‌سنجد. اگر نمره افراد در این شاخص پایین باشد عدم اعتماد آن فرد را نسبت به توانایی‌هایش بیان می‌کند.

دسته بندی : استخدامی و شغلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.