شغل‌های پردرآمد در سال ۱۴۰۰ چیست؟ کدام‌یک از این شغل‌ها مناسب شما است؟

شغل‌های پردرآمد

هر زمان که صحبت از یک شغل خوب به میان می‌آید بی‌درنگ به میزان درآمد آن می‌اندیشیم. انگار تنها مؤلفه‌ی اساسی یک شغل خوب، میزان درآمد آن است. اما جالب اینجاست که نتایج پژوهش‌ها نشان داده‌اند که درآمد در رتبه‌ی سوم معیارهای ضروری رضایت شغلی قرار دارد. احتمالا زمانی که با عبارت شغل پردرآمد مواجه می‌شوید ناخودآگاه مشاغلی مانند پزشکی، خلبانی، جراح، دندان‌پزشک و… به ذهن شما متبادر می‌شوند. اما امروزه دیگر با گسترش علم و فناوری و به وجود آمدن کسب‌وکارهای مختلف، تنها مشاغل مذکور در زمره‌ی شغل‌های پردرآمد به شمار نمی‌آیند. وجه تمایز شغل‌های پردرآمد نوین با مشاغل سنتی، اهمیت کمتر مدرک تحصیلی و تمرکز بیشتر بر روی تخصص و مهارت است.

علاوه بر این در بسیاری از شغل‌های پردرآمد امروزی دیگر نیازی نیست تا آخر عمر به یک سازمان و کارفرما متعهد بمانید. چراکه امکان دورکاری و Freelance در بسیاری از شغل‌های پردرآمد که شاید تابه‌حال حتی اسم آن‌ها به گوشتان نخورده وجود دارد. درهرصورت اگر سودای پولدار شدن در سر دارید. اگر تصمیم گرفتید در سال جدید به دنبال شغل پردرآمدی باشید. یا به هر دلیلی قصد تغییر شغل دارید پیشنهاد می‌کنیم از این مقاله غافل نشوید.

ما در این مقاله به بررسی شغل‌های پردرآمد در سال‌های اخیر پرداخته‌ایم. بامطالعه‌ی این مطالب می‌توانید دید خوبی نسبت به فضای کسب‌وکار به دست آورید و با آگاهی بیشتری برای آینده‌ی شغلی خود برنامه‌ریزی کنید.

شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار سال‌های اخیر

شغل پردرآمد طراحی سایتطراحی وب‌سایت

امروزه با توجه به افزایش کاربران اینترنت، نیاز به طراحی و ایجاد سایت بیش‌ازپیش احساس می‌شود. به همین جهت طراحی سایت می‌تواند یکی از شغل‌های پردرآمد سال‌های پیش رو به شمار آید.

بازاریابی

بازاریابی و فروش محصولات دیگران ازجمله شغل‌های پردرآمدی است که شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه و تجربه خاصی انجام دهید. کارفرما به ازای هر فروشی که شما به‌عنوان بازاریاب انجام می‌دهید درصدی از سود فروش همان کالا را به شما پرداخت می‌کند. بدون شک اگر در ابتدای راه هستید و خود به‌تنهایی توانایی تولید و راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل ندارید. بازاریابی گزینه‌ی مناسبی برای شماست. از این طریق می‌توانید در کنار افراد صاحب‌نام در حوزه‌ی کسب‌وکار فعالیت کرده و کسب تجربه کنید. از آن مهم‌تر به شناخت مطلوبی از چندوچون بازار دست می‌یابید.

آزادکار یا فریلنسر (Freelancer)

 احتمالا این عبارت برای شما قدری عجیب به نظر می‌رسد. ساده‌ترین تعریف این شغل این است که: یک نفر، بدون اینکه به سازمان یا شرکت خاصی تعهد داشته باشد با توجه به مهارت و تخصصی که دارد فعالیت حرفه‌ای خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد. بسته به نیاز و پروژه‌های کوچک و بزرگ در دسترس کارفرمای خود را تغییر می‌دهد و در این حیطه فعالیت می‌کند. این شغل در سال‌های اخیر جز مشاغل پردرآمد و پرطرفدار دنیا به شمار می‌آید.

آموزش نرم‌افزار

متأسفانه بسیاری از ما همچنان با فنّاوری بیگانه هستیم. درحالی‌که توسعه‌ی علم و فنّاوری منتظر ما نمی‌ماند و چنان با سرعت حرکت می‌کند که خواه‌ناخواه بسیاری از افراد از قافله عقب می‌مانند. یکی از بهترین روش‌ها یا بهتر است بگوییم بهترین میانبر برای شناخت فنّاوری روز پناه بردن به آموزش‌های مجازی در بستر اینترنت است. فراهم آوردن انواعی از پکیج‌های آموزشی در سطوح مختلف مقدماتی و پیشرفته بی‌تردید همواره با اقبال چشمگیری از سوی افراد مواجه می‌شود.

ساخت اپلیکیشن برای تلفن همراه

 در عصری که کاربران اینترنت اکثر کارهای روزمره‌ی خود را با استفاده از تلفن همراه انجام می‌دهند، نیاز به اپلیکیشن های مختلف بیشتر از سابق احساس می‌شود. طبیعتا ساخت برنامه‌هایی که مبتنی بر نیاز جامعه و درعین‌حال کارآمد و جامع باشند می‌توانند شما را صاحب شغل پردرآمدی کنند.

نوشتن و فروش کتاب‌های آنلاین و پادکست

همان‌طور که می‌دانید این روزها افراد کمتر حال و حوصله‌ی خرید و خواندن کتاب دارند. یا شاید در آماج روزمرگی‌های خود مجالی برای مطالعه‌ی کتاب نمی‌یابند. فروش کتاب‌های صوتی و پادکست بهترین پیشنهاد است. افراد می‌توانند با صرف هزینه و انرژی کمتر از اوقات آزاد خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.

آموزش‌های مجازی

با توجه به اینکه گسترش علم و دانش روزبه‌روز با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد و در کنار آن افزایش ترافیک و آلودگی هوا دست‌به‌دست هم می‌دهند تا افراد را بیشتر به سمت آموزش‌های مجازی سوق دهند. مزیت بزرگ آموزش‌های مجازی در مقایسه با آموزش‌های حضوری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای هر دو سر آموزش است. افراد می‌توانند در هر موقعیتی که هستند با استفاده از اینترنت به هر نوع آموزشی که نیاز دارند دست یابند.

بازاریابی اینترنتی

هم‌زمان با رشد و فراگیری کسب‌وکارهای اینترنتی، نیاز به تبلیغات مؤثر برای آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به همین جهت اگر امکانات راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل را ندارید می‌توانید از این طریق صاحب یک شغل پردرآمد شوید.

تولید محتوا

 این شغل دقیقا همین کاری است که ما برای شما در این سایت انجام می‌دهیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر این شغل در جامعه‌ی ما جای خود را پیداکرده است و پتانسیل مناسبی برای رسیدن به درآمد قابل‌توجهی دارد. این روزها مردم برای به دست آوردن هر سطحی از دانش در مورد موضوعات مختلف، راحت‌ترین و سریع‌ترین راهکار را انتخاب می‌کنند. یعنی سرچ کردن در اینترنت. حال با توجه به تقاضای زیادی که برای این امر وجود دارد اگر شما محتوای منحصربه‌فرد و کارآمدی را عرضه کنید. دیر یا زود مشتریان ثابت و به‌تبع آن طرفداران بیشتری به دست می‌آورید.

کارشناس سئو

کارشناس سئو شغل پردرآمدبی‌تردید گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو بهترین ابزار بازاریابی مدرن هستند. فردی که بتواند با استفاده از تخصص و دانش خود رده‌ی یک سایت یا اپلیکیشن را در گوگل ارتقا دهد. تقاضای بسیار زیادی برای جذب او وجود دارد. متأسفانه در ایران رشته‌ی دانشگاهی مرتبطی در این حوزه وجود ندارد. اما یک کارشناس سئو باید تسلط خوبی نسبت به مبانی و الگوریتم‌های گوگل، پلی استور و دیگر شاخص‌های موردنیاز داشته باشد. در بازار رقابتی فعلی وب‌سایت‌های متعددی خواهان دست‌یابی به رتبه‌ای قابل‌قبول در کمترین زمان ممکن هستند. بنابراین هرگز این شغل پردرآمد و پرطرفدار را دست‌کم نگیرید. تا می‌توانید دانش خود را در زمینه‌ی سئو افزایش دهید و به زبان انگلیسی و طراحی وب مسلط شوید.

کارشناس ویرایش ویدیو

حتما در جریان هستید که سرانه‌ی مطالعه در کشور ما پایین است. همچنین در دنیای پر هرج‌ومرج امروز با دغدغه‌های ذهنی بی‌شماری که افراد گرفتار آن‌ها هستند دیگر حال و حوصله‌ای برای مطالعه کردن باقی نمانده است. در چنین شرایطی محتواهای ویدیویی بیشترین طرفدار را در فضای مجازی و وب‌سایت‌ها به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه این شغل تا حدودی تخصصی است و به مهارت و خلاقیت نیاز دارد. اگر به دنبال یادگیری و کسب مهارت در حیطه‌ی ویرایش ویدیو بروید به شما قول می‌دهیم دیر یا زود از مزایای متعدد یک شغل پردرآمد و دور کار بهره‌مند خواهید شد.

مدیریت و اداره‌ی شبکه‌های اجتماعی

 کسب‌وکارهای متعددی برای پیشبرد اهداف خود و تبلیغات و بازاریابی به قدرت شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. با توجه به اینکه امروزه عموم جامعه به‌راحتی به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… دسترسی دارند. اگر شما راه و رسم این کار را یاد بگیرید و مهارت‌های ارتباطی را در خود تقویت نمایید. می‌توانید یک شغل پردرآمد و پر چالش را تصاحب کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ نام آشنایی که این روزها بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است. بارونق وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین نیاز جدیدی در این حوزه به وجود آمده است. فردی که آشنایی مطلوبی نسبت به بازار رقابتی و فضای کسب‌وکار آنلاین داشته باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند راه‌اندازی یک آنلاین شاپ ساده‌تر از این حرف‌هاست. اما به‌محض ورود به فضای کسب‌وکار ضرر می‌کنند. اینجاست که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ با دانش و تخصص خود به کمک شما می‌آید و در زمان کوتاهی شما را صاحب شغل پردرآمدی می‌کند.

انجام مقالات پژوهشی، تایپ و ترجمه

در سال‌های اخیر با گسترش دانشگاه‌های آزاد و پیام نور دیگر به هر ‌طرف که سر برگردانید یک شعبه از این قبیل دانشگاه‌ها را می‌بینید. انجام پروژه‌های پژوهشی همواره با تقاضای چشمگیری از سوی دانشجویان و اساتید همراه است. علاوه بر این بسیاری از سازمان‌ها به‌منظور شناخت بازار داخلی و جهانی و انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ به پژوهش نیازمندند. پس اگر زمان و حوصله‌ی کافی برای چنین کارهایی دارید حتما آن را امتحان کنید.

نوشتن رزومه

افراد جویای کار به‌کرات با مقوله‌ی رزومه برخورد داشته‌اند. این روزها به‌محض قدم گذاشتن در هر سازمان و شرکتی اولین چیزی که از شما طلب می‌کنند، داشتن یک رزومه‌ی پروپیمان است. طراحی و نوشتن رزومه حقیقتا کار آسانی نیست. نیازمند مهارت خاصی است. بارها در مقالات پیشین در خصوص چگونگی نوشتن یک رزومه‌ی قوی صحبت کرده‌ایم. شما قادر خواهید بود بامطالعه‌ی این مطالب و کسب مهارت در این حوزه به درآمد قابل‌توجهی دست‌یابید.

طراحی مد و لباس

حال اگر بخواهیم کمی از فضای مجازی فاصله بگیریم می‌توانیم به یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد سال‌های اخیر اشاره‌کنیم. صنعت مد و لباس هرروز با سرعت بیشتری در حال تحول است. در کنار آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی با بهره‌گیری از کارگاه‌ها و کلاس‌های خصوصی خود را به فردی خلاق و خبره تبدیل کنید. اما طراحی و فروش حضوری به‌تنهایی نمی‌تواند درآمد زیادی برای شما داشته باشد. شما برای کسب شهرت و جذب مشتری مجبور هستید به فضای مجازی و بازاریابی آنلاین متوسل شوید. امروزه اینستاگرام و بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها بهترین روش برای تبدیل این حرفه به شغلی پردرآمد است.

آیا به‌صرف اینکه یک شغل پردرآمد باشد برایتان کافی است؟

شغل‌های پردرآمدشغل افراد تأثیر مستقیم بر سبک زندگی آن‌ها دارد. حتما این جمله را شنیده‌اید که افراد بعد از مدتی شبیه همان شغلی می‌شوند که انجام می‌دهند. چنانچه فردی تنها بر ویژگی میزان درآمد یک شغل بسنده کند ممکن است برای یافتن شغلی پردرآمد به هر فعالیتی دست بزند. و از تأثیراتی که آن شغل بر خودش یا دیگران می‌گذارد غافل بماند. بستر شغلی این پتانسیل را دارد که علاوه بر نیازهای ارتباطی، نیاز به انگیزه و به چالش کشیده شدن را برآورده سازد.

شغل خوب صرفا یک شغل پردرآمد نیست. شغل خوب این قابلیت را دارد که تصویر ذهنی که از خوددارید به فعل تبدیل شود. شغل خوب به‌مانند یک نیروی محرکه ما را وادار می‌کند همواره به دنبال ارتقا و بهبود عملکرد و کیفیت باشیم. ضروری به نظر می‌رسد به این نکته اشاره‌کنیم که رضایت شغلی یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر رضایت زناشویی است. آیا درآمد به‌تنهایی می‌تواند رضایت شغلی را به ارمغان آورد؟

چند نکته‌ی طلایی در خصوص شغل پردرآمد

  • برای داشتن یک شغل پردرآمد حتما برنامه‌ای هدفمند تنظیم کنید.
  • تا می‌توانید در مورد رقبای کوچک و بزرگ موجود در بازار تحقیق کنید.
  • امکانات موردنیاز و سرمایه‌ی لازم را برآورد کنید.
  • موقعیت جغرافیایی و نیازهای موجود در منطقه را در نظر بگیرید.
  • بررسی ویژگی‌ها و چالش‌های شغلی و تناسب شغل با خصوصیات شخصیتی شما

حرف آخر

طبیعتا هر فردی آرزو دارد که به یک شرایط مناسب و باثبات مالی دست پیدا کند. درست است که پول به‌تنهایی خوشبختی نمی‌آورد. اما بی‌تعارف یکی از شروط لازم برای تجربه‌ی احساس خوشبختی است. لازمه‌ی داشتن یک شغل پردرآمد این نیست که شما در تمام ساعات شبانه‌روز به آن مشغول باشید. بلکه باید هوشمندانه عمل کنید. از افراد متخصص در سایر حوزه‌ها کمک بگیرید. مدام دانش و مهارت‌های خود را به‌روز نگه‌دارید. از ریسک و شکست نهراسید. هیچ‌گاه دست از یادگیری و تلاش برندارید. اشراف کامل نسبت به پتانسیل‌های آن شغل و نیازهای موجود در منطقه جغرافیایی خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید هیچ شغلی برای همه‌ی افراد یکسان عمل نمی‌کند. توانایی‌ها و قابلیت‌های شما تأثیر بسزایی در میزان درآمد شما دارند. صبور باشید و مطمئن باشید باپشتکار و انعطاف‌پذیری بالا به جایگاه مطلوب خودخواهید رسید.

اما شما باید چه شغلی را به عنوان شغل خود انتخاب کنید؟ جهت ورود به تست رغبت شغلی هالند کلیک کنید.

دسته بندی : فرصت شغلی, منابع انسانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.