شخصیت کاریزماتیک چیست؟ ۱۰ روش مؤثر که شما را به فردی کاریزماتیک تبدیل خواهد کرد

شخصیت کاریزماتیک

آیا تابه‌حال در یک جمعی محو جذابیت فردی شدید؟ آیا افرادی را دیده‌اید که در یک جمع همه را دور خود جمع می‌کنند؟ حتما بارها این کلمه را شنیده‌اید که می‌گویند: «شخصیت کاریزماتیک همه را به خود جذب می‌کند.» کاریزما؟ شخصیت کاریزماتیک؟ آیا آن‌ها با کاریزما به دنیا آمده‌اند؟

در پاسخ به این سؤال باید بگویم هیچ فردی با شخصیت کاریزماتیک متولد نشده‌ است و کاریزما بودنشان ذاتی نیست. کاریزما یک مهارت اکتسابی محسوب می‌شود که شما هم می‌توانید آن را یاد بگیرید. درواقع کاریزما، هنر جذاب بودن و محبوب بودن است.

ویژگی‌های افراد با شخصیت کاریزماتیک چیست؟

کاریزما ترکیب جذابی از ویژگی‌های اکتسابی و توانایی تأثیرگذاری بر افراد دیگر است. این توانایی ذاتی نیست و بلکه به صورت یک مهارت می‌توان آن را در خود تقویت کنید. داشتن شخصیت کاریزماتیک می‌تواند باعث افزایش موفقیت‌های اجتماعی بیشتر نظیر ارتباطات بهتر و همچنین باعث افزایش میزان رضایت فردی در زندگی شود، شخصیت کاریزماتیک شخصیتی است که برای دیگران جذاب و قابل توجه است و به عنوان الگو و فرد الهام‌بخش بر روی دیگران تأثیر فوق‌العاده ای می‌گذارد و مردم دوست دارند در کنارشان باشند. افراد دارای کاریزما می‌توانند در بحث‌ها دیگران را راحت‌تر قانع کنند و بر دل و جانشان اثر بگذارند. اگر شما هم دوست دارید فردی جذاب و کاریزماتیکی باشید با ادامه این مقاله همراه ما باشید. با ۱۰ روش زیر به فردی با شخصیت کاریزماتیک تبدیل شوید.

تقویت اعتمادبه‌نفس:

افراد کاریزماتیک در باطن و ظاهر به آنچه هستند، اطمینان دارند. از قدرت تأثیرگذاری خود بر دیگران مطلع هستند، ازاین‌رو با آن‌ها به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. هنگام صحبت کردن در جمع تسلط کافی دارند و ارتباط چشمی خود را با فرد مقابلشان حفظ می‌کنند. در حین مذاکره و صحبت کردن از انجام کارهایی همچون چک کردن تلفن همراه خودداری می‌کنند. درواقع آن‌ها خود و توانایی‌های خود را به خوبی شناخته‌اند. اگر شما هم می‌خواهید شخصیتی کاریزما باشید باید در ابتدا خود و نقاط ضعف و قوتتان را به خوبی بشناسید.

آن‌ها بیشتر از آنکه حرف بزنند، گوش می‌دهند:

شخصیت کاریزماتیک معمولا شنونده‌ی خوبی است، در هنگام صحبت با دیگران معمولا به آن‌ها اجازه صحبت کردن می‌دهند و مشتاقانه به حرف‌ها گوش می‌دهند. این افراد همه سعی خود را می‌کنند، توجه خود را به فرد مقابل می‌دهند تا او از هم‌صحبتی با فرد شنونده لذت ببرند.

به دیگران اعتمادبه‌نفس می‌دهند:

فرد با شخصیت کاریزما، فردی را که استعداد و ویژگی‌های مثبت دارد را تحسین می‌کند و با افزایش اعتمادبه‌نفس طرف مقابل، بر روی او تأثیر می‌گذارد. همچنین افراد کاریزماتیک اگر بخواهند از کسی انتقاد کنند ابتدا به شیوه‌ی گفتار خود توجه می‌کنند و سپس انتقادشان را بیان می‌کنند تا سوء‌تفاهمی به وجود نیاید.

لبخند واقعی:

شخصیت‌های کاریزماتیک با تمام وجود لبخند می‌زنند و حس واقعی بودن لبخندشان را به دیگران نیز منتقل می‌کنند. لبخندی دلنشین همیشه گوش لب این افراد دیده می‌شود. آن‌ها هیچ‌گاه تظاهر نمی‌کنند.

به شما بی هیچ چشم‌داشتی لطف می‌کنند:

آن‌ها همیشه به شما لطف می‌کنند، قبل از اینکه شما در حقشان لطفی کنید. این افراد به رابطه خود با شما بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. هر کاری از دستشان بربیاد برایتان انجام می‌دهند و بی‌هیچ چشم‌داشتی به شما لطف می‌کنند.

برخی شخصیت‌های کاریزماتیک در ایران

آرام و واضح صحبت می‌‌کنند:

افرادی که بسیار جذاب و همیشه شمرده و واضح صحبت می‌کنند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کنند و به افکارشان نظم می‌دهند و سپس حرف می‌زنند، به همین دلیل می‌توانند بر روی خواننده تأثیر مثبتی بگذارند. کاریزماتیک‌ها در صحبت کردن، کمتر دچار خطا می‌شوند.

آدم‌ها را به خاطر می‌سپارند:

آن‌ها هنگامی‌که با فردی صحبت می‌کنند، او را با نام خودش صدا می‌زنند. این کار باعث می‌شود به فرد حس خوبی از جنس ارزشمند بودن القا شود. یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های کاریزماتیک این است که آن‌ها افراد را به خوبی به خاطر می‌سپارند و در ملاقات‌های بعدی فرد را با نام خودشان صدا می‌زنند. این ویژگی تأثیرگذاری شخصیت کاریزماتیک را افزایش می‌دهد.

ناامید نمی‌شوند:

در شرایط شکست، ناامید نمی‌شوند. او شخصیتی شکست‌ناپذیر دارد و همیشه به خود انگیزه می‌دهد تا به مسیر خود ادامه دهد و به اهدافش برسد. همین ویژگی در افراد کاریزماتیک باعث می‌شود بر روی دیگران تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند. چراکه آن‌ها نیز تلاش می‌کنند تا به اهدافشان دست پیدا کنند.

زبان بدن را به‌خوبی می‌شناسند:

افراد دارای کاریزما به‌خوبی می‌دانند که زبان بدن از کلام صریح‌تر است و اگر بخواهند روی طرف مقابل تأثیر خوبی داشته باشند. آن‌ها از زبان بدنشان به‌خوبی استفاده می‌کنند. برای مثال برای داشتن یک مذاکره خوب آن‌ها از قدرت زبان بدنشان به خوبی استفاده می‌کنند.

همیشه در حال یادگیری:

کاریزما‌ها همیشه در حال یادگیری مطالب جدید هستند به‌دنبال کسب مطالب به‌روز هستند و دانش خود را در زمینه‌های مختلف ازجمله اقتصاد، سیاست، جامعه‌شناسی و … بالا می‌برند. به همین خاطر است که این افراد همیشه در جمع‌ها حرفی مفید برای گفتن دارند.

دسته بندی : توسعه فردی و یادگیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.