بهترین شغل مناسب من چیست؟

احتمالا بارها این سوال در ذهن شما هم نقش بسته است که شغل مناسب من چیست و یا چه شغلی را می‌توانم بهتر انجام دهم؟  پاسخ به سوال اینکه چه شغلی مناسب شماست و یا شما چه کاری را می‌توانید بهتر انجام دهید ساده نیست. در ذهن ما تمایل به انجام یک شغل خاص وابسته به افکار، احساسات و رفتار و تمایلات ما است. ما در واقع شغلی را دوست داریم که متناسب با تیپ شخصیتی‌مان باشد.

از این رو ممکن است یافتن یک شغل از ما ماه‌ها و یا سال‌ها زمان بگیرد. به همین دلیل است که بسیاری از جوانان مدت بسیار زیادی است درگیر یافتن شغل مناسبشان هستند.

برای یافتن شغل مناسب خود در این مقاله همراه ما باشید. تا بتوانید شغل متناسب با تیپ شخصیتتان را بیابید. در ابتدا باید تیپ شغلی خود را بیابید تا بتوانید به درستی برای حرفه آینده‌تان تصمیم‌گیری کنید.

البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که تمام مشاغل هرچه که باشند نیاز به آموختن و انجام مهارت‌های خاصی دارند، هر چند این مهارت‌ها عملی و یا نیازمند تفکر قوی آکادمیک هستند، درمجموع برای هر شغل، فردی متناسب با ویژگی‌های آن وجود دارد.

تست شغل مناسب من

احتمالا بارها شغلی را پیدا کرده‌اید اما بعد از مدتی گفته‌اید این شغل مناسب من نیست. بله این جمله کاملا درست است، بسیاری از مشاغل متناسب با روحیه شما نیستند. برای موفقیت در ابتدا شما باید تیپ شخصیتی شغلی خود را بیابید. انتخاب شغل مناسب، باعث می‌شود شما از کار خود رضایت کامل داشته باشید و به عبارتی انتخاب شغل مناسب، رضایت شغلی به همراه دارد. اما چگونه بدانیم چه شغل‌هایی را می‌توانیم بهتر انجام دهیم؟

تست رغبت شغلی هالند به شما کمک می‌کند تا بتوانید دراین‌باره بهترین تصمیم را بگیرید.

مشاغل هنری و نوآرانه برای شخصیت‌های هنری

اگر شما فردی خلاق، مبتکر، اهل نوشتن و کارهای هنری هستید. پس بدون شک در این گروه قرار می‌گیرید. این گروه از افراد قوه‌ی تخیل بسیار بالایی دارند و از مهارت کلامی خوبی نیز برخوردار هستند. اما به‌شدت از حل مسائل ریاضی و سروکله زدن با اعداد و ارقام عاجز هستند.

اشخاصی احساسی، نامنظم، اهل تخیل و خیال‌پردازی که در بیان عواطف و احساسات خود مهارت دارند و چندان اهل چارچوب و قوانین نیستند. مشاغلی مانند معماری، فیلمنامه‌نویسی، نقاشی، خوشنویسی، بازیگری و… به‌شدت با تیپ شخصیتی شما در تناسب هستند.

 

عددی و محاسباتی برای شخصیت‌های جستجوگر

شغل حسابداریعددی و محاسباتی یا همان ریاضی که کلمه‌ای با انرژی منفی و نامطلوب برای برخی از افراد و به عکس این قضیه وسیله ای انرژی‌بخش برای مغز و ذهن برخی افراد دیگر تلقی می‌شود. اگر شما از جمله افرادی هستید که به اعداد و ارقام و محاسبات آن علاقه‌مند هستید و از انجام این کار لذت می‌برید و در ذهن شما توانایی بررسی و رسیدگی مجموعه زیادی از داده‌ها وجود دارد مشاغل حسابرسی و حسابداری و در کل مشاغل محاسبات عددی برای شما مناسب و همین مشاغل محاسباتی به شما پیشنهاد می‌گردد.

شغل‌هایی مانند استخدام در بانک، حسابدار و حسابرس، مامور خرید، کارگزار بورس و تحلیل‌گر مالی، معلم ریاضی و… مناسب تیپ شخصیتی شما هستند.

شغل مناسب شخصیت‌های قراردادی

شغل مناسب پژوهشگراناگر در شخصیت و رفتار شما علاقه‌مندی به محیط دانشگاه وجود دارد به گونه‌ای که هیچ وقت دوست ندارید این محیط را ترک کنید و همواره عاشق تحقیق و مطالعه هستید و در زمینه علمی دارای استعداد خوب و بی‌نظیری هستید، این یکی از ویژگی‌های شخصیتی  شما محسوب می‌شود، که نباید آن را نادیده بگیرید.

البته برخی از مشاغل فوق‌العاده در حوزه آکادمیک برای شما وجود دارد که شاید تا به حال تعدادی از آن‌ها حتی به فکر شما هم نرسیده باشد. شغل‌هایی مانند: معلمی یا مدرس، سیاستمدار، وکیل، کتابدار، محقق و یا پژوهشگر.

شغل‌ مناسب شخصیت‌های واقع‌گرا

شغل مناسب افراد فنیبرخی از افراد وجود دارند که شخصیتشان به گونه‌ای است که از کارهای فیزیکی و فنی لذت می‌برند مانند کار کوچکی چون عوض کردن فیوز برق و یا ساختن یک کابینت.

این شخصیت‌های عمل‌گرا و فنی مورد نیاز بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند. مشاغل بسیاری برای این شخصیت‌ها مانند: مامور نیروی انتظامی، لوله‌کش، برق‌کار، آتش‌نشان، آشپز و … وجود دارد.

مشاغل اجتماعی و حمایتی برای شخصیت‌های اجتماعی

شاید شخصیت و رفتار شما مثال افرادی است که همیشه انرژی‌دهنده و نقطه مرکز توجه در مراسم و مهمانی‌ها هستید. آیا شما از جمله افرادی هستید که دوستانتان برای تثبیت آرامش خود و وقتی که نیاز به صحبت دارند با شما تماس می‌گیرند؟

این‌گونه به نظر می‌رسد که شخصیت برخی افراد نشانگر به دنیا پا گذاشتن آنان برای صحبت با دیگران است و اینکه درگیر کارهای آنان شوند. شغل‌های بسیاری برای این افراد وجود دارند که دارای تناسب با شخصیتشان است. مانند مشاغل اجتماعی و فعال فروش، روابط عمومی، مسئول پذیرش، خرده‌فروشی، مهماندار هواپیما، خدمات مشتری و خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری و… .

شخصیت هایی فداکار و مراقبت کنندهشما فردی علاقه‌مند به آرامش دادن به دیگران و موجب فراهم کردن آسایش دیگران هستید. در شخصیت شما حسی مراقبت کننده و دارای یک ویژگی حمایت‌گری وجود دارد. رفتار شما به گونه‌ای است که خانواده و دوستانتان در هنگام سختی و مشکلات پیش شما می‌آیند.

این شخصیت‌های مراقبت کننده، نقش مهمی را در جهان هستی ایفا می‌کنند. شغل‌هایی پرارزش برای شما در این تیپ شخصیتی وجود دارند. مشاغلی مانند: مددکار، کارمند سازمان خیریه، کارکنان بخش سلامت، هلال احمر، درمانگر و مشاور و… .

شغل مناسب شخصیت‌های متهور

شغل مناسب افراد فنیدر شخصیت شما فردی ایده‌پرداز وجود دارد. شما فردی با فکر و اندیشه خلاق هستید و همواره به چیزهای جدید فکر می‌کنید و به‌سادگی کارهای جدید انجام می‌دهید. شما می‌توانید فردی هنرمند، نویسنده و یا حتی مبتکر و کارآفرین باشید. اما شاید برایتان سوال باشد شغل مناسب من که فردی خلاق هستم فقط در کارهای هنری خلاصه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم خیر. جهان در هر شغل و کسب و کاری نیازمند افراد خلاق است. آنچه که مهم و دارای اهمیت است؛ همیشه در دنیای رقابت ایده‌های بهتر عامل پیروزی هستند. مشاغل مهم این شخصیت‌ها: آهنگساز، نوازنده، طراح مد و لباس، آرایشگر، روزنامه‌نگار، نویسنده و سردبیر، طراح و متخصص تبلیغات و بازاریابی و … .

سخن پایانی

در نهایت شخصیت افراد به گونه‌ای است که در آن مقداری قدرت و ضعف در هر زمینه‌ای وجود دارد. اما آنچه مد نظر ما است همان خصوصیات شخصیتی و برجسته افراد است که شما می‌توانید با توجه به این خصوصیات برجسته شغل متناسبی که بهترین عملکرد را می توانید داشته باشید، انتخاب کنید.

و در آخر شغل مناسب شما چیست؟

“اینجا کلیک کنید.”

دسته بندی : استخدامی و شغلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.