با این ۹ درس مهم، زندگی شغلی بهتری داشته باشید

زندگی شغلی بهتر

بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم مفاهیم و درس‌های مهمِ زندگی شغلی چه موضوعاتی هستند؟! یعنی هنوز آن‌ها را یاد نگرفته‌ایم. در محل کار خود روزانه مشکلات بسیار زیادی را پشت سر می‌گذاریم، روابط بسیاری را بین همکاران خود خراب می‌کنیم و این‌گونه زندگی شغلی خود را می‌گذرانیم. ما در این مقاله ۹ درس اساسی درباره زندگی شغلی بهتر را بیان کرده‌ایم که لازم است شما در اوایل زندگی شغلی خود آن‌ها را بیاموزید تا از نظر حرفه‌ای شرایط خوبی داشته باشید و در شغلتان پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نکته مهم قبل از آموزش این موارد این است که فرقی نمی‌کند شما چه شغلی دارید یا در آینده چه شغلی خواهید داشت، در طول زندگی حرفه‌ای خود این آموزش‎‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

اگر به دنبال شغل مناسب خود هستید، کلیک کنید.

خوشحالی کلید موفقیت است:

یکی از رموز موفقیت در زندگی این است که شما باید عاشق کارتان باشید. به همین دلیل، اگر با ترس به محل کار خود بروید یا فقط برای اینکه شغلی داشته باشید، کار می‌کنید یا بخاطر همکار یا مدیر خود سرکار حاضر می شوید باید بی‌تعارف بگویم برایتان متاسفم. باید با ایجاد تغییری مطمئن کارتان را تغییر دهید. کاری را انتخاب کنید که بتوانید هرروز با رضایت و خوشحالی درونی به محل کارتان بروید و برای ارتقاء خود تلاش کنید. در غیر‌این‌صورت، هنگامی که شما به سن بازنشستگی می‌رسید، از تمام زندگی حرفه‌ای خود پشیمان خواهید شد.

اگر فردی عاشق کارش باشد، به یادگیری چیزهای جدید علاقه دارد، دیدار با افراد جدید را دوست دارد و از آن لذت می‌برد. این افراد، کسانی هستند که ارزش اقتصادی جدید را خلق می‌کنند و در نتیجه، شرکت‌هایشان  همیشه در حال پیشرفت هستند.

برقراری روابط قوی، بسیار مهم است:

یکی از ویژگی‌های افراد موفق این است که به برقراری روابط قوی در داخل و خارج از محل کار خود علاقه‌مند هستند. آن‌ها نه تنها در محیط کار بلکه در همه موارد به اطرافیان خود به واقع اهمیت می‌دهند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، به آنها هرآنچیزی را که می‌دانند آموزش می‌دهند و کمک می‌کنند. بنابراین اگر زندگی شغلی خود را تازه شروع کرده‌اید، فراموش نکنید که هدفتان را بر این قرار دهید که با کسانی که از مسیر عبور می‌کنند، ارتباط موثری برقرار کنید. شما ممکن است در طول زمان کاری خود به کمک و یا مشاوره آن‌ها نیاز پیدا کنید.

داشتن ذهنیت مثبت، مهم‌ترین چیز است:

احتمالا در اطراف خود افراد بسیار زیادی را دیده‌اید که با منفی‌بافی در زندگی به هیچ‌چیز نرسیده‌اند. همیشه این نکته را بیاموزید که شما برای رسیدن به موفقیت در زندگی شغلی باید مثبت‌نگر باشید. اگر روز بدی دارید، اجازه ندهید افکار منفی شما را از مسیر موفقیت در زندگی شغلی دور کند، بلکه با کمی مثبت‌نگری، سعی کنید روز بد خود را پشت‌سر بگذارید.

یادتان باشد در شغل شما گاها انقدر موانع وجود دارد که ممکن است شما بارها بارها در دام منفی‌بافی بیفتید و فکر کنید که جای دیگر ممکن است آسمان آبی‌تر باشد؛ اما یادتان باشد همه چیز به خودتان بستگی دارد و نباید اجازه دهید افکار و نظرات دیگران شما را ناامید و بی‌انگیزه کند.

از اشتباهات خود درس بگیرید:

همیشه یادت باشد هیچ‌کس کامل نیست و شما ناچارید که در بعضی موقعیت‌های کاری خود اشتباه کنید. اشتباه کردن بخش اساسی زندگی شغلی شما به حساب می‌آید. چرا که شما باید اشتباه کنید تا یاد بگیرید. بنابراین اگر جایی در زندگی شغلی اشتباه کردید احساس دلسردی و بی‌فایده بودن نکنید. بلکه از آن اشتباه خود چیزی را بیاموزید که در آینده برای بهترشدن از آن استفاده کنید.

تسلیم نشوید:

در زندگی شغلی خود ممکن است در برخی مواقع احساس کنید به سربالایی رسیده‌اید و کار برای شما سخت شده است، در اینجا باید بگویم هرگز تسلیم نشو. به خودت باور داشته و چالش‌ها را بپذیر و از آن‌ها سربلند بیرون بیا. شما برای اینکه بتوانید کاری متفاوت انجام دهید باید بتوانید از نقطه امن خود خارج شوید و خود را تحت فشار قرار دهید. رمز موفقیت همین است. در این صورت شما احساس رضایت شغلی و احساس خوبی خواهید داشت.

اگر به دنبال میزان رضایت شغلی خود هستید، کلیک کنید.

برای داشتن یک زندگی شغلی بهتر، زندگی اجتماعی خود را خصوصی نگه دارید:

بسیاری از افراد، زندگی می‌کنند تا به یک موفقیت هرچند کوچک برسند تا بتوانند آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. باید بگویم این کار، بسیار اشتباه است. زندگی کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط واقعی و با اهمیتی را برقرار کنید. نه اینکه به فکر گرفتن عکس‌هایی برای اینستاگرام خود باشید.

درست است که حضور در اجتماع برای همه‌ی ما مفید است، اما بهتر است در زندگی شغلی خود، زمان بیشتر خود را صرف برقراری روابط کلیدی کنید تا در آینده‌ای دور بتوانید موفقیت‌های بسیار بزرگ خود را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید:

امروزه با وجود دنیای پر تغییری که داریم، همگام شدن با روندهای جدید و نوظهور برای رشد و پیشرفت ضروری است. حتی اگر شما به عنوان مدیرعامل یک شرکت باشید. از این رو جهت همگام شدن، شما باید بتوانید، یادگیری مدام العمر داشته باشید.

به‌عنوان مثال، الن مسک (Elon Musk) را در نظر بگیرید؛ او بخش بزرگی از روز خود را به مطالعه و پیشرفت اختصاص می‌دهد تا مطمئن شود که یک قدم از بقیه جلوتر است و این کار واقعا نتیجه‌بخش بوده است.

از مشکلات نترسید:

مشکلات در همه موارد حتی در زندگی شخصی نیز وجود دارند. این مشکلات در زندگی شغلی نیز وجود دارند که اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، مهم است که از شکست نترسید و از آن استقبال کنید. همان طور که گفتیم، همه‌چیز در زندگی تجربه است و شما باید بتوانید به‌شکل سازنده‌ای مشکلات را بنگرید و از آن‌ها به ‌نفع خودتان استفاده کنید.

پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید:

یکی از درس هایی که باید یاد بگیرید تا زندگی شغلی بهتر را تجربه کنید این است که هرگز پل‌های پشت‌سر خود را خراب نکنید. بسیاری از افراد با ترک شغلی، همه پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند. لطفا این‌کار را نکنید! چرا که ممکن است بعد از مدت‌ها مسیر شما دوباره به آنجا بیفتد. سعی کنید همیشه با احترام با کارفرمایان خود رفتار کنید. حتی اگر از آنها متنفرید.

دسته بندی : استخدامی و شغلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.