نقش تمام کننده در تست بلبین

نقش تمام کننده در تست بلبین قطبینو

چقدر نقش تمام کننده در تست بلبین را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که افراد مختلف با این نقش در تست بلبین، دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ تمام‌ کنند‌گان یا تکمیل‌ کنندگان به عنوان افراد عمل‌گرا در تیم به‌ حساب می‌آیند که باید مطمئن شوند تا هر پروژه و کاری به‌طور کامل و در زمان معین ‌شده به اتمام خواهد رسید. برخلاف دیگر نقش‌های بلبین، نقش تمام کننده بسیار دقیق بوده و کیفیت انجام کار و پروژه در سازمان برایش بسیار مهم است و به درست انجام دادن کارها اهمیت بیشتری می‌دهد.

در دنیای امروز باتوجه به پیشرفت‌های روزافزون مشاغل و امور تکنولوژی، درخواست برای داشتن یک تیم عالی و قدرتمند و اجرای پروژه‌های تیم به نحو احسن بیشتر است. ازطرفی سازمان‌ها به افرادی نیازمند هستند که بر روی اجرای منظم تمامی مراحل و نیز تک‌تک جزئیات یک پروژه نظارت کافی داشته باشند.

یکی از نقش‌هایی که تست بلبین مطرح کرده است، نقش تمام کننده است که در مدل بلبین اغلب این دسته از افراد پرزحمت، منظم و وظیفه‌شناس هستند. درنتیجه سازمان‌ها به این دسته از افراد نیاز دارند تا اطمینان حاصل نمایند که افراد تیم‌ی با کیفیت بالا تولید خواهند کرد. به‌طورکلی رهبران و مدیران سازمان‌ها می‌توانند با به کارگیری نقش‌ تمام کننده در تست بلبین به تیم‌سازی موفق‌تر اقدام کرده و به درست انجام گرفتن کارها در زمان مناسب کمک نمایند.

ویژگی‌های نقش تمام کننده در تست بلبین

برای نقش تمام کننده خوب کار کردن، کارآیی و مفید بودن نتایج و کیفیت کار اهمیت بسیار خاصی دارد. تکمیل کنندگان که به آن‌ها پایان دهنده نیز می‌گویند، اشخاصی درونگرا هستند که تضمین کیفیت در طول مراحل کلیدی یک پروژه بر عهده‌ی آن‌ها بوده و در به سرانجام رساندن یک کار یا پروژه بسیار تاثیرگذار هستند. این دسته از افراد اگر قرار باشد تا کاری را به انجام برسانند، برایشان تحویل دادن آن بسیار مهم‌تر از حجم کار است.

اشخاص تمام کننده اغلب کمال‌گرا هستند و به جزئیات توجه زیادی دارند و دوست دارند تا خطاها را جست‌وجو کرده و جلا داده و تکمیل نمایند. به عبارتی، این ویژگی آن‌ها را قادر می‌سازد تا وظایف یا محصولات تمام‌شده را به‌ دقت بررسی کرده و متوجه جزئیات دقیق شوند و وظایف یا پروژه‌های تمام‌شده را از نظر خطا بررسی کنند. همچنین به دلیل کمال‌گرا بودن نقش تمام کننده، این افراد تمایل دارند از اطرافیان خودشان نیز همین انتظار را داشته باشند.

تکمیل کنندگان به‌خصوص در محیط‌های کاری که دقت و رعایت مهلت‌های زمانی بسیار ضروری است، ارزشمند هستند. این دسته از اشخاص با دقت و وسواس زیادی که به خرج می‌دهند، موجب می‌شوند تا خروجی کارها با بالاترین استانداردهای کنترل کیفیت ارائه گردند. تمام کنندگان در مدیریت به علت استانداردهای بالای فکری، دقت نظر، توجه به جزئیات و پیگیری، برتر هستند. به‌طوری‌که دقت ویژه‌ای به جزئیات دارند و نگران این هستند که تمام جزئیات ریز مربوط به پروژه با پایان ‌یافتن آن‌ها انجام شده باشد و علاوه‌بر آن این افراد به استانداردهای تعیین‌ شده توسط مدیریت پاسخ خوبی می‌دهند.

قول و قرار برای نقش تمام کننده بسیار مهم است.

اگر قول می‌دهند که پروژه‌ای را تحویل بدهند، دوست دارند آن را با کیفیت کامل و بهترین خروجی تحویل بدهند و از اینکه کار عقب بیفتد و در زمان موعدش نباشد، رنج برده و ناراحت می‌شوند. درنتیجه اگر چند پروژه به این افراد پیشنهاد داده شود، شاید پروژه‌های بعدی را قبول نکرده و صبر نمایند تا یک پروژه انجام گیرد و سپس پروژه‌های بعدی را بپذیرند.

نقش تمام کننده در تست بلبین قطبینو

نقاط ضعف نقش تمام کننده در تست بلبین

معمولاً نقش تمام کننده در تست بلبین بیش‌ازحد نگران مسائل و اتمام به‌موقع همه‌ چیز هست. به‌طوری‌که اگر شخص تمام کننده را از نزدیک ببینیم، همیشه نگران بوده و استرس و اضطراب دارد که مبادا کار با کیفیت مطلوب انجام نشود. این دسته از افراد تمایل دارند که کارها را خودشان انجام دهند و از سپردن و واگذاری کارها به سایر اعضای تیم و یا به ‌نوعی تفویض اختیار، دوری می‌نمایند. علاوه‌بر این، می‌توان گاهی اوقات تمام کننده‌ها را به ‌عنوان کمال‌گرایان افراطی برای اتمام کار در ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده درنظر گرفت. به ‌عبارت دیگری این اشخاص، سایر اعضای تیم را تحت فشار قرار می‌دهند تا مطمئن گردند که همه کارها به‌موقع به سرانجام می‌رسند.

مشاغل مناسب افراد تمام کننده در تست بلبین

بدون شک تمام کنندگان برای صیقل دادن و بررسی پروژه‌ها و کارهای انجام‌شده در پایان کار بسیار مناسب هستند. این دسته از افراد کیفیت کار را تا حد زیادی ارتقا می‌دهند و در زمان‌بندی مفید هستند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف شغلی توانایی بسیار بالایی کسب نمایند. زیرا این اشخاص به‌ دلیل برخورداری از کارآیی و مسئولیت‌پذیری بالا، جدیت، تلاش کافی و منضبط بودن می‌توانند به اهدف خود دست پیدا کنند. بدین سبب هرچقدر نقش تمام کننده دقیق‌تر، شایسته‌تر و دارای ویژگی‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای باشد، اعتبار مرکز ارزیابی هم افزایش خواهد یافت. برخی از مشاغل متناسب با تمام کنندگان براساس تست بلبین عبارت‌انداز:

  • تحلیلگر داده
  • حسابرس
  • حسابدار
  • تکنسین ام آر آی
  • داروساز
  • جراح
  • زیست شناس
  • مدیر روابط عمومی
  • مشاور مدیریت
  • رئیس روابط عمومی
  • توسعه دهنده وب
  • ویرایشگر
  • مربی اجرایی
  • معلم
  • معمار
  • استاد
  • مشاور مالی
  • دستیار اجرایی
  • مدیر امور داخلی
  • مدیر خدمات مشتری
  • رئیس خدمات مشتری
  • مدیر تضمین کیفیت
  • وزیر
  • خلبان

نقش تمام کننده در تست بلبین قطبینو

اهمیت نقش تمام کننده در تست بلبین

امروزه به‌کارگیری نیروی انسانی متناسب با شغل، در سازمان‌ها به مسئله مهمی تبدیل شده است. ازطرفی، در دنیای امروزی نقش تمام کننده در تست بلبین از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تقاضا برای این نوع رهبری در جوامع دموکراتیک بسیار بالا است. بر همین اساس چندان جای تعجب نیست که دپارتمان منابع انسانی در تمامی کارخانجات، کارگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات شکل گرفته از نقش تمام کننده است. چراکه تمام کنندگان یک نگرانی و اضطراب درونی برای درست و به‌موقع انجام نشدن کارها دارند که موجب انگیزش آن‌ها می‌گردد و سبب می‌شود تا کارها را به نحواحسن انجام دهند.

بدین سبب مدیریت هرچقدر هم که سطح انتظارات و استانداردها را بالاتر ببرد، تمام ‌کنندگان خود را موظف به رسیدن به آن سطح می‌دانند و هر اندازه نیاز باشد، در این راستا تلاش خواهند کرد. به‌طورکلی یک رهبر واقعی قدرت اشخاص و همچنین گروه را به رسمیت می‌شناسد و کمک می‌نماید تا با استفاده از امکانات خاص ورود یک شخص به سازمان و جامعه و یا یک خانواده جدید آسان‌تر انجام گیرد و اعضای جدید جایگاه خود را راحت‌تر و زودتر پیدا نمایند. درنتیجه نقش تمام کننده تمامی این واقعیت‌ها را در اختیار دارد و قادر است در همین راستا احساس رضایت شغلی و فردی را افزایش بدهد.

نقش تمام کننده در تست بلبین قطبینو

از کجا بفهمیم که می‌توانیم در نقش تمام کننده عملکرد خوبی داشته باشیم؟

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که دارای استعداد تمام کنندگی هستید یا نه و یا اینکه می‌خواهید بدانید که اطرافیان و دوستانتان دارای این استعداد هستند یا خیر می‌توانید تنها چند دقیقه زمان بگذارید و به کمک تست بلبین، مناسب‌ترین نقشی که می‌توانید در تیم برعهده بگیرید و نقاط قوت و ضعف خودتان را به‌طور کامل و دقیق بشناسید و یاد بگیرید چگونه از آن‌ها در محیط کار استفاده نمایید.

ورود به تست نقش‌های تیمی بلبین Belbin

چگونه نقاط قوت نقش تمام کنندگی را در خودمان تقویت کنیم؟

  • برای تقویت نقطه قوت تمام کنندگی خودتان باید دقت و حوصله کافی داشته باشید و به انجام یک برنامه‌ریزی معمولی اقدام کنید. زیرا یک برنامه‌ریزی معمولی خیلی مؤثرتر است و می‌تواند ایرادها را رفع کند.
  • بهتر است بادقت و حوصله کافی از اطرافیانتان کمک بگیرید. چراکه اطرافیان ما ازجمله خانواده، دوستان و همکاران می‌توانند به‌راحتی نقاط قوت ما را بشناسند.
  • حتماً به تقویت مهارت‌های مرتبط با نقش تمام کنندگی بپردازید و مواردی را یاد بگیرید که به بهتر شدن شما در آن مهارت کمک خواهد نمود.
  • اگر در رشته یا شغلی خاص مرتبط با این نقش استعداد دارید، حتماً به انجام آن بپردازید. زیرا ادامه دادن این مهارت‌ها می‌توانند به تقویت نقاط قوت نقش تمام کنندگی کمک بسیاری داشته باشند.
  • برای تقویت نقاط قوت این نقش در خودتان حتماً از منابع مختلف همچون کتاب، مجلات، مقالات و مستندهایی در زمینه شغلی خود استفاده نمایید.
  • جهت تقویت این نقطه قوت بهتر است آنچه خودتان به آن توجه ندارید را به‌خوبی شناسایی کرده و یا الگویی از رفتارها و نقاط قوت خودتان را پیدا کنید.
  • بهتر است تقویت نقطه قوت تمام کنندگی خودتان را با یک دوره‌ی آموزشی یا مطالعه‌ی‌ مطالب آنلاین شروع نمایید.

سخن نهایی

 ما در این مقاله نقش تمام کننده در تست بلبین را به شما معرفی کردیم، استعدادی که در آن تمام کننده‌ها برای بهترین‌ها تلاش می‌کنند و در عوض از اطرافیان خود نیز همین انتظار را دارند. تمام کنندگان بسیار وظیفه‌شناس و زحمتکش هستند و اغلب با سخت‌کوشی می‌توانند کارها را برعهده گرفته و انجام دهند. به‌طورکلی سازمان‌ها به این دسته از افراد نیاز دارند تا مطمئن گردند که تیم، کاری شایسته و باکیفیت بالا تولید می‌نماید. درنتیجه اشخاص دارای استعداد تمام کنندگی، قطعاً توانایی رساندن سازمان و تیم خود به اهدافش را دارند.

دسته بندی : نقش‌های تیمی بلبین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.