ویدیو احساساتی در مدل MBTI

آدم‌ها به دو دسته احساساتی و متفکر تقسیم‌بندی می‌شوند. برویم سراغ احساساتی مدل رفتاری MBTI، احساساتی یا feeling که با F نمایش داده می‌شود. نکته‌ای که قبلاً گفتم ممکن است خیلی وقت‌ها حسی و احساساتی را اشتباه کنیم. وقتی صحبت از احساسات می‌کنیم منظور هیجانات و احساسات و عواطف است. آدم‌های احساساتی چگونه هستند؟

ویژگی‌های رفتاری احساساتی در مدل MBTI:

آدم‌های احساساتی همیشه در زندگی یک دغدغه دارند، دوست دارم/دوست ندارم، خوشم آمد/بدم آمد، حس دارم/حس ندارم. نحوه قضاوت و تصمیم گیری‌هایشان بر اساس میل، احساسات، امیال و آرزوهایشان است. یک آدم احساساتی ممکن است یک بیزینس و کسب و کار برایش خیلی سود داشته باشد اما بگوید از قیافه این آدم خوشم نیامد، به او اگر پروژه ای معرفی شود که میلیاردی پول داشته باشد، ممکن است قبول نکند و بگوید نه قیافه‌اش را دیدم و حال نکردم، خوشم نیامد. دوست‌های منطقی‌اش میگویند میلیاردها پول پای قرارداد است، اما او میگوید قیافه اش خوب نبود اصلا وقتی دیدمش از او را بدم آمد.

پس احساساتی در مدل MBTI بر احساسات و عواطفش تاکید دارد. این آدم‌ها خیلی آدم‌های دوست داشتنی هستند آدم‌هایی هستند که با شما احساس همدلی و همدردی می‌کنند. دوست‌های خیلی خوبی هستند اما خیلی جاها ممکن است به خودشان و دیگران ضرر بزنند، چرا که مبنای تصمیم‌گیری شان احساسات و عواطف است. خیلی وقت ها احساسات و عواطف می‌تواند به ضررشان باشد. اما یک حسن دارد، در کار فروش که قرار است نیازسنجی کنیم و ببینیم آدم‌ها به چه چیزی نیاز دارند اینها خیلی موفق هستند. چون قشنگ نیازهای افراد را می‌بینند چیست و روی نیازهای افراد خیلی تسلط دارند.

دسته بندی : mbti-tv

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.