تست تفاهم قبل از ازدواج

تا به امروز زوج‌های بسیار زیادی را در اطراف خود دیده‌اید که بعد از ماه‌ها و حتی سال‌ها زندگی مشترک از هم جدا شدند. اگر از آن‌ها سوال کنید، دلیل جدایی‌شان چیست؟ این پاسخ را حتما بارها می‌شنوید که: ما تفاهم نداشتیم. تا به امروز فکر کردید که قبل از ازدواج به تفاهم بین خود و همسرتان باید بیشتر توجه کنید؟ شاید سوال اینجا باشد، چگونه؟ تست تفاهم قبل از ازدواج می‌تواند به شما در این مرحله کمک کند.

آیا شرکت کردن در تست‌های تفاهم قبل از ازدواج مفید است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بله. اما چگونه؟ با ما در مقاله همراه باشید.

تست تفاهم قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند از تفاهم‌های فرهنگی، سلیقه ای و شخصیتی خودتان و طرف مقابل آگاه شوید.

قبل از ازدواج شناخت یک ملاک مهم برای انتخاب بهتر یک همسر مناسب است که باید در نظرگرفته شود، به همین دلیل تست تفاهم قبل از ازدواج می‌تواند بسیار به افراد کمک کند.

متاسفانه این باور اگرچه ناامیدکننده است اما قطعی است که یک سوم ازدواج‌هایی که در سال به ثبت می‌رسند به طلاق ختم می‌شوند. اما آیا شناخت دلیلی است که باعث به ثمر نشستن باقی ازدواج‌ها در زندگی زوجین می‌شود؟

تفاهم قبل از ازدواج یک ملاک مهم و ضروری است. از همین رو تست تفاهم قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا با مسائل گوناگون رفتاری، روانی، شخصیتی، فرهنگی و غیره با یکدیگر آشنایی پیدا کنید و به تفاهم برسید و برای رسیدن به بهترین انتخاب قطعی حاضر شوید.

اهمیت تست‌های تفاهم قبل از ازدواج

تست تفاهم قبل از ازدواج اهمیت و تاثیر بسزایی در زندگی مشترک دارد. این تست باعث می‌شود شما شناخت بهتری از طرف مقابلتان پیدا کنید و واقع‌بینانه‌تر تصمیم بگیرید.

این تست یک تست روان‌شناختی است که برای کنار آمدن بر سر ارزش‌های اخلاقی مؤثر بوده و تفاهم میان افراد را مورد سنجش قرار می‌دهد.

تست تفاهم قبل از ازدواج تستی است که از افراد گرفته می‌شود و میزان سازگاری و تفاهم هر دو طرف را بررسی می‌نماید. علاوه بر این امر مهم، این تست به سطح کیفی زندگی افراد در آینده می‌پردازد.

یک مشکل بزرگ برای زوج‌ها این است که قبل از ازدواج به تفاوت‌هایی که در زمینه شخصیتی، سلیقه‌ای و فرهنگی در میان آنان وجود دارد توجه نمی‌کنند و همین اختلافات در زندگی مشترک شکل‌گرفته و این اعتراضات، تفاوت‌ها و تضادها به وجود آمده که ریشه در گذشته و انتخاب غلط و قبل از ازدواج و نداشتن شناخت دارد و این اختلافات زمینه‌ساز شکست در زندگی مشترک و آینده است.

یکی از تست‌های ازدواج تست شخصیت‌شناسی MBTI است که این تست سطح سازگاری میان تیپ های شخصیتی را مشخص می‌کند.

تست تفاهم قبل از ازدواج

تست شخصیت شناسی MBTI (تست تفاهم قبل از ازدواج)

تست MBTI یک آزمون شخصیت‌شناسی است که بر اساس نظریه یونگ توسط کاترین بریگز و ایزابل مایرز طراحی شده است. این آزمون یکی از معتبرترین و کاربردی‌ترین تست‌های شخصیت‌شناسی در سطح جهان و با اهداف مختلف شخصی و کاری به شمار می‌رود. 

طراحان با استفاده نظرات و نتایج تحقیقات یونگ و انجام یک سری پژوهش‌ها در حوزه شخصیت‌شناسی چهار ترجیح شخصیتی و شانزده تیپ شخصیتی را در افراد شناسایی کرده‌اند و بر اساس آن این تست را معرفی کرده‌اند. ترجیحات شخصیتی نیز ویژگی‌هایی هستند که بودن در آن شرایط و با انجام آن‌ها افراد راحت‌تر و بهتر بوده و انجامشان نیاز به تمرکز و زمان کمتری دارد.

در این تست مشخص می‌شود که شما چه ویژگی‌هایی دارید و شانس موفقیت ازدواج شما با همسرتان چقدر است. همچنین این تست نشان‌دهنده نقاط قوت و ضعف شما است. علاوه‌بر این اطلاعات این تست به شما کمک می‌کند تا هم به خودشناسی برسید و هم بتوانید علت سازگاری و عدم سازگاری با دیگران را کشف کنید.

این تست افراد را در ۸ بخش مختلف مورد سنجش قرار می‌دهد و نتیجه آن را نیز به طور ۴ ترجیحی که بیشترین امتیازات را کسب می‌نمایند گزارش می‌دهد.

چهار ترجیح شخصیت‌شناسی در این تست عبارتند از :

کدام تیپ های شخصیتی با هم سازگار و دارای تفاهم هستند؟

ایده غالب بر این است که اضداد یکدیگر را جذب یک دیگر می‌کنند، آیا این موضوع حقیقت دارد؟ آیا یک متضاد تشویق‌کننده بهتر است یا یک شریک آرامش‌دهنده؟

پژوهشگرانی که به تفاهم تیپ‌های شخصیتی پرداخته‌اند در مورد سیستم تیپ شخصیتی MBTI می‌گویند. اما مشاوران ازدواج می‌گویند هر قدر تیپ شخصیتی زوجین به یکدیگر نزدیک‌تر باشد در جهت برقراری ارتباط با همسر موفق‌تر عمل می‌کنند. 

هرچه تیپ‌های شخصیتی به یکدیگر نزدیکتر باشد زوجین با یکدیگر تفاهم و اشتراکات بیشتری دارند.

البته در میزان موفقیت و تفاهم در زندگی زناشویی یک سری عوامل ارتباطی نیز وجود دارد که بد نیست نسبت به آن‌ها نیز کمی آگاهی کسب نمایید. مثال: داشتن مهارت برقراری ارتباط صحیح با همسر و داشتن ارزش‌ها و علایق مشترک و توانایی حل اختلافات و مشکلات زناشویی با حفظ آرامش و آزادانه با همسر خود.

البته جذب افراد به گونه‌ای است که افراد متضاد در نگاه اول و در برخورد اول بیشتر یکدیگر را جذب می‌کنند. اما نتایج تست شخصیت‌شناسی ازدواج به گونه‌ای است که حفظ رابطه با فردی که مشابه تیپ شخصیتی شما را دارد، ساده تر است، البته این موضوع هم بدان معنا نیست که شما باید برای یک ازدواج موفق و حفظ آن به دنبال همسری مشابه خودتان باشید.

مطلب مرتبط: مقاله با چه تیپ شخصیتی ازدواج موفق‌تری خواهید داشت؟

سخن پایانی

نتایج تست شخصیت شناسی به گونه‌ای است که حفظ رابطه با فردی که مشابه تیپ شخصیتی شما را دارد، ساده تر است. البته این موضوع هم بدان معنا نیست که شما باید برای یک ازدواج موفق و حفظ آن به دنبال همسری کاملا مشابه خودتان باشید.

دسته بندی : ازدواج

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.