چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم؟

چگونه روابط دوستانه را به ازدواج برسانیم؟

شاید تا به امروز بارها روابط دوستانه با جنس مخالف را تجربه کردید و بارها این روابط در سنین کم بوده و ضربه‌های احساسی بسیار زیادی را تجربه کرده‌اید. اما بسیاری از این روابط نیز درست و اصولی و برای شناخت قبل از ازدواج شکل گرفته‌اند. احتمالا بسیاری از جوانانی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به دنبال ازدواج با فردی هستند که عاشقانه دوستش دارند. اما آیا فکر کردید که باید چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنید؟

برای رسیدن به این پاسخ با ما همراه باشید تا بتوانید با یک تصمیم درست رابطه دوستی خود را به ازدواج ختم کنید.

بسیاری از جوانان وارد یک رابطه دوستی می‌شوند و توقع دارند که در همان ابتدا این رابطه را به ازدواج ختم کنند، اما باید بگویم این‌گونه نیست. بسیار شنیده‌اید که می‌گویند ابتدا چند سال در رابطه باشید تا فرد موردنظرتان را به خوبی بشناسید. اما آیا واقعا برای شناخت قبل ازدواج نیازمند یک رابطه دوستانه طولانی‌مدت هستیم؟

در پاسخ باید بگویم خیر. شما برای شناخت اگر سالیان سال هم کنارهم باشید بازهم ممکن است فرد را به خوبی نشناسید. برای شناخت قبل از ازدواج شما باید ببینید که ابتدا شخصیت‌هایتان بهم نزدیک است و می‌توانید آن فرد را در تمام طول عمر خود بخواهید و به عبارتی اصلا شما همسفر زندگی خوبی برای هم هستید؟

یکی از روش‌های شناخت تیپ شخصیتی فرد موردنظرتان، تست‌های شخصیت شناسی است که می‌توانند شما را در این مسیر کمک کنند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

با چه تیپ شخصیتی ازدواج موفق‌تری خواهید داشت؟

آیا تمام روابط دوستانه در آخر به ازدواج ختم می‌شوند؟

البته که تمام روابط  دوستانه به ازدواج ختم نمی‌شوند. و همچنین تمام روابطی که به ازدواج ختم می‌شوند، ازدواج موفقی نیستند. چراکه گاها افراد بنا بر احساسات خود تصمیم گرفته‌اند و به بسیاری از مسائل بی‌توجه بوده‌اند. به‌طور کلی آنچه باعث می‌شود شما رابطه دوستانه خود را به ازدواج برسانید، شناخت است. در این صورت یک ازدواج موفق و عاشقانه را تجربه خواهید کرد.

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه بیشتر ما از طریق تلفن‌های همراهمان و یا پیام‌رسان‌ها رابطه‌هایمان را جلو می‌بریم و بیشتر زمان خود را از طریق این ابزارها در کنارهم می‌گذرانیم. برای شناخت فرد و یک رابطه متعهدانه شما نیازمند دیدارهای رودررو هم خواهید بود. 

شناخت یک امر حیاتی است. چراکه شما با شناخت فرد می‌توانید بدانید، علاقمندی او بیشتر در چه زمینه‌ای است؟ می‌توانید متوجه شوید او در آینده چقدر شما را در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها همراهی می‌کند و اصلا موافق جمع‌های دوستانه است یا خیر؟ بسیاری از افراد بنا بر تیپ شخصیتی‌شان ترجیح می‌دهند بیشتر تنها و دونفره وقت بگذرانند. آن‌ها معمولا عاشق سفرهای تنهایی هستند و حضور در جمع از آن‌ها انرژی زیادی دریافت می‌کند.

مطلب مرتبط: ازدواج درونگرا با برونگرا صحیح است؟

اما چگونه به این شناخت برسیم؟

ازدواج

تست MBTI قبل از ازدواج

تست MBTI یک آزمون شخصیت شناسی و یک آزمون معتبر در سطح جهان است. در این تست چهار ترجیح شخصیتی و شانزده تیپ شخصیتی برای شناسایی افراد وجود دارند که بسیار حائز اهمیت است. ترجیحات شخصیتی ویژگی‌هایی هستند که بودن در آن شرایط یا با انجام آن‌ها افراد راحت‌تر بوده و انجام‌شان نیز نیاز به تمرکز و زمان کمتری دارد. برای اینکه یک رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم بهتر است با این تست آشنایی داشته باشیم. 

این تست نوعی آزمون روانشناسی در حوزه شخصیت شناسی است که افراد را به ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف طبقه‌بندی می‌نماید که هریک از این تیپ‌های شخصیتی نیز دارای یک سری خصوصیات اخلاقی خاص هستند که با یکدیگر متفاوت هستند و اگر شما این خصوصیات را در معشوقه‌تان مشاهده کنید بدون شک بهتر می‌توانید او را بشناسید و او را جذب نمایید و رابطه دوستی‌تان را به ازدواج برسانید.

در این تست ویژگی‌های شما و شانس موفقیت شما مشخص می‌گردد. مشخص می‌شود که کدام تیپ شخصیتی برای شما مناسب است و این تست نشان‌گر نقاط قوت و ضعف شما نیز هست.

مطلب مرتبط: شخصیت شناسی در ازدواج چه کمکی به زوجین می‌کند؟

این تست دارای چهار ترجیح شخصیتی است که عبارت‌اند از:

تیپ شخصیتی خود و شریک عاطفی‌تان را اینجا بشناسید.

ورود به تست شخصیت شناسی MBTI

شانس ازدواج شما با کدام تیپ شخصیتی بالاتر است؟

قطعا با انجام تست شخصیت شناسی MBTI به نتیجه‌ای خواهید رسید که بازهم نمی‌دانید کدام تیپ‌های شخصیتی مناسب شما خواهند بود؟

در پاسخ این سؤال باید بدانید روانشناسان و پژوهشگران معتقدند هر قدر تیپ شخصیتی زوج‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر باشند از لحاظ برقراری ارتباط با همسرشان موفق‌تر خواهند بود. یعنی این به درک افراد کمک بیشتری خواهد کرد. چراکه یک فرد برونگرا در کنار یک فرد درون‌گرا مکمل خوبی هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که یک برونگرا همیشه انرژی خود را از معاشرت در بین جمع‌ دریافت می‌کند و یک فرد درون‌گرا همان انرژی را از تنهایی دریافت می‌کند.

مطلب پیشنهادی: ازدواج موفق چیست؟ و معیارهای داشتن یک ازدواج موفق

سخن پایانی

برای رساندن یک رابطه دوستانه به یک زندگی مشترک باید عمیقا فکر شود. به این فکر کنید قرار است در تمام عمر خود با همسرتان وقت بگذرانید و با او در زندگی همسفر باشید. و در آخر به این فکر کنید که این فرد در آینده قرار است مادر و یا پدر فرزند شما باشد.

دسته بندی : ازدواج

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.