۱۱ ویژگی شخصیتی که شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد!

احتمالا شما مخاطب گران‌قدری که این مقاله را برای مطالعه انتخاب کردید، یا عضوی از فرآیند استخدام یک سازمان یا شرکت هستید یا یک متقاضی کار که قصد دارد شانس استخدام خود را افزایش دهد. اگر داوطلب و جویای کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای دقایقی خودتان را در جایگاه یک مدیر منابع انسانی تصور کنید. به نظر شما مدیران منابع انسانی در مواجهه با حجم انبوهی از رزومه‌های کاری و مصاحبه‌های استخدامی به دنبال کدام ویژگی‌های شخصیتی می‌گردند؟ ویژگی‌های بارز شخصیتی برای استخدام کدام‌اند؟

آیا می‌توان به این ویژگی‌های شخصیتی به‌عنوان یک شاخص پیش‌بینی کننده مناسب از عملکرد شغلی، کارایی و بهره‌وری افراد اعتماد کرد؟ آیا وجود تناسب بین ویژگی‌های شخصیتی و شغل می‌تواند رضایت شغلی فرد را به ارمغان آورد؟ یا اینکه توجه به این شاخص به شما می‌گوید که کارمند حاضر است در شغل موردنظر تا چه حد فراتر رود؟ چه رفتارهای مثبت و منفی ممکن است در محیط کار از خود نشان دهد؟ اصلا تا چه حد از تأثیر تعریف درست ویژگی‌های شخصیتی در زمان استخدام باخبر هستید؟

این روزها تست‌های شخصیت شناسی به‌پای ثابت آزمون‌ها و مصاحبه‌های استخدامی تبدیل‌ شده‌اند. چیزی در حدود ۲۰ درصد کارفرمایان، در حال حاضر از یکی از انواع تست‌های شخصیت شناسی به‌عنوان بخشی از فرآیند استخدام سازمان خود استفاده می‌کنند که این عدد روزبه‌روز در حال افزایش است.

به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با شغل و اثرگذار در کیفیت عملکرد و موفقیت نیروی کار را موردبررسی قرار دهیم.

چرا توجه به ویژگی‌های شخصیتی در فرآیند استخدام مهم است؟

در گذشته، روند استخدام به‌صورت انجام ساعت‌ها مصاحبه با متقاضیان شغل و بررسی ده‌ها رزومه کاری بود. اما این روش را می‌توان با رویه‌هایی اثربخش‌تر جایگزین کرد. درواقع آزمون‌های پیش از استخدام، منصفانه‌تر هستند و باعث می‌شوند تمام نامزدهای تصدی یک شغل با معیارهایی یکسان سنجیده شوند.

بدیهی است اگر در شرایطی قرار بگیرید که بخواهید بین ۲۰۰ نفر متقاضی تنها ۲ نفر را انتخاب کنید. فقط اکتفا کردن به بررسی رزومه، سوابق و تجربه و مهارت‌های شغلی شما را از سردرگمی نجات نمی‌دهد. امروزه در فرآیندهای استخدامی تنها به طومار تجربیات و مدارک افراد بسنده نمی‌کنند. بلکه کارفرمایان در زمان استخدام از مهارت‌هایی سؤال پرسیده و سخن می‌گویند که در آگهی استخدامی اشاره‌ای به آن‌ها نشده است. در حقیقت مدیران علاقه دارند افرادی را استخدام کنند که به‌صورت ذاتی متعهد، مسئولیت‌پذیر، اخلاق مدار، تأثیرگذار، صادق و… باشند.

منابع انسانی که از آن‌ها به‌عنوان سرمایه انسانی یاد می‌شود از یک‌طرف می‌توانند منافع و اعتبار شما را افزایش دهند و از سوی دیگر شما را از مسیر تحقق اهدافتان به‌طور کل منحرف کنند. درنتیجه شما به‌عنوان یک مدیر منابع انسانی موظف هستید فرصت‌های شغلی موجود در سازمان را از منظر ویژگی‌های شخصیتی موردنیاز و ارزش‌های خاص شغل، شرح وظایف، مسئولیت‌ها، نحوه و اهمیت تصمیم‌گیری و دایره تعاملات و ارتباطات تجزیه‌وتحلیل کنید تا بتوانید بهترین کاندیدا را برای آن منصب شغلی برگزینید.

درست است که سرمایه‌گذاری برای آموزش و ارتقای مهارت‌های کارکنان نقش مهمی در موفقیت و افزایش بهره‌وری آن‌ها دارد. اما نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که برخی عوامل تأثیرگذار در عملکرد شغلی قابل ‌آموزش نیستند و کاملا به ویژگی‌های شخصیتی و الگوهای غالب رفتاری افراد برمی‌گردند.

مطلب مرتبط: چرا برترین شرکت‌های دنیا از آزمون‌های شخصیت شناسی به‌عنوان آزمون‌های استخدامی استفاده می‌کنند؟

۱۱ ویژگی شخصیتی که شانس استخدام شدن شما را چندین برابر می‌کند؟

۱ـ اشتیاق

یکی از ویژگی‌های شخصیتی که شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، شور و اشتیاق و پیگیری در زمان استخدام است. به‌طور مثال ممکن است در زمان مصاحبه متوجه شوید فردی که در مقابل شما نشسته تنها به دنبال استخدام شدن و کسب درآمد اندک نیست. او با تحقیق و شناخت مجموعه‌ی شما را انتخاب کرده و عمیقا برای مشغول شدن در سازمان شما اشتیاق دارد. محصولات، خدمات، اهداف و استراتژی‌های شما را به‌خوبی می‌شناسد و می‌تواند به‌راحتی با فرهنگ‌ سازمانی شما همسو شود.

وجود این ویژگی شخصیتی در آن‌ها درواقع ‌نوعی مزیت رقابتی محسوب می‌شود. چراکه آن‌ها حاضرند از وظایف شغلی تعیین‌شده فراتر روند و برای حفظ منافع جمعی از هیچ تلاشی دریغ نکنند. همان افرادی که هرگز دست از پیگیری برنمی‌دارند و از هر طریقی سعی می‌کنند تخصص و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

۲ـ توانمندی در برقراری ارتباط مؤثر

شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی شخصیتی که تأثیر چشمگیری در میزان موفقیت شما دارد، مهارت برقراری ارتباط است. اغلب کارفرمایان تمایل دارند افرادی را استخدام کنند که به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌نمایند. افرادی که به‌سرعت جو صمیمی ایجاد کرده و با هر شرایطی سازگار باشند. هیچ‌کس کارمند دردسرساز را نمی‌خواهد. افرادی که به‌محض ورود به محیط جدید یا برخورد با افراد تازه‌وارد، جبهه گرفته و واکنش نشان می‌دهند شانس زیادی برای ماندگاری در سازمان نخواهند داشت.

یک کارمند اثرگذار و موفق باید بتواند به‌خوبی صحبت کرده و اطلاعات خود را به سایر همکاران و مدیرانش انتقال دهد. استفاده از گفتار مناسب به شکلی که دیگر کارکنان بتوانند منظور شما را به‌درستی متوجه شوند، امری ضروری است. ممکن است برخی از افراد قابلیت‌های فنی و شخصیتی ممتازی داشته باشند. اما نتوانند توانمندی‌های خود را به‌روشنی بیان کنند. شما در جلسه استخدام به دنبال اثبات خود به مدیران استخدامی هستید .پس باید بتوانید ارتباط بگیرید.

۳ـ روان رنجوری

منظور از ویژگی شخصیتی روان رنجوری داشتن احساسات و هیجانات منفی از قبیل ترس، غم، برانگیختگی، خشم و استرس است. با نگاهی گذرا به زیر شاخص‌های این ویژگی شخصیتی در مدل پنج عامل شخصیت نئو NEO متوجه خواهید شد که تا چه میزان این صفت شخصیتی می‌تواند تعیین‌کننده‌ی نحوه‌ی رفتار و عملکرد کارکنان در محیط کار باشد.

تصور کنید فردی را به مجموعه‌ی خود اضافه کردید که همواره نگران، مضطرب، عصبی و پرتنش است یا فردی که خواسته و ناخواسته از کوره در می‌رود. به‌راحتی توسط کوچک‌ترین عامل آزاردهنده‌ای همچون تغییرات دما، سروصدا، انتقاد، بی‌نظمی و… به هم می‌ریزد و احساس شکست و ناامیدی می‌کند و خشم خود را به روش‌های مختلف بروز می‌دهد. یا فردی که به‌واسطه‌ی اضطراب اجتماعی بالایی که دارد نه‌تنها تمایلی به حضور در جمع ندارد. بلکه با قرار گرفتن در محیط کار پرجمعیت عملکرد و کارایی‌اش به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و افت می‌کند. همچنین توانایی حل مسئله و کنار آمدن با مشکلات روزمره را ندارد و با قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا و بحرانی کنترل خود را از دست می‌دهد و احساس پریشانی و درماندگی تمام وجودش را فرامی‌گیرد.

حال به نظر شما توجه به این ویژگی شخصیتی در استخدام ضرورت ندارد؟

۴ـ برونگرایی

برونگرایی از آن دست ویژگی‌های شخصیتی است که رکن اصلی بسیاری از موقعیت‌های شغلی به شمار می‌آید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد استخدام یک مدیر فروش یا مدیر روابط عمومی را دارید. یا اگر فردی هستید که به فعالیت در چنین جایگاه‌های شغلی علاقه‌مندید، باید خدمتتان عرض کنیم که اجتماعی بودن و برخورداری از توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران مهم‌ترین ویژگی شخصیتی است که شما را چند قدم برای تصاحب آن شغل جلو می‌اندازد. چراکه افرادی که از این ویژگی شخصیتی برخوردار هستند به‌راحتی با دیگران معاشرت و مراوده می‌کنند. دارای روحیه شاد و خوش‌بینی هستند و اساسا کارها را با سرعت بالا انجام می‌دهند. می‌توانند بر روی طرز فکر و تصمیم‌گیری دیگران اثرگذار باشند. این دسته از اشخاص به دلیل توانایی و قدرت بالایی که در نه گفتن دارند، می‌توانند به نحوی هوشمندانه، درخواست‌ها و رفتارهای نامعقول و غیرمنطقی دیگران را مدیریت کنند.

برونگرایی چطور شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد؟

در هر جمعی که قرار بگیرند نقشی پیشرو و پیشگام ایفا می‌کنند و ذره‌ای تردید و تعلل در کلام آن‌ها مشاهده نمی‌شود. همه ما از آدم‌های مثبت نگر که به دنیا خصمانه نمی‌نگرند انرژی بهتری دریافت می‌کنیم و تمایل بیشتری برای معاشرت و همکاری با آن‌ها داریم. اگر در تست نئو نمره‌ی بالایی در توافق پذیری و اشتیاق به تجارب و برونگرایی دارید. شما به‌احتمال‌زیاد مثبت نگر هستید. اگر مثبت نگر نیستید نگران نباشید. این یک انتخاب است و می‌توانید با آموزش و تمرین این صفت را در خود تقویت کنید.

بنابراین افرادی که دارای این صفت شخصیتی هستند بهترین گزینه برای قرار گرفتن در جایگاه‌های شغلی‌اند که به‌شدت نیازمند ایجاد تعامل سازنده و اثرگذار با طرف مقابل یا مشتری هستند. حس صمیمیت و شوخ‌طبعی آن‌ها به شما نشان می‌دهد که قرار است کارمندی با هوش هیجانی بالا در مجموعه شما مشغول به کار شود. کارشناس یا مدیر فروش، مسئول پشتیبانی، مدیر روابط عمومی و فروشنده‌های حرفه‌ای و موفق و بسیار موارد دیگری به حضور افراد با این ویژگی شخصیتی نیازمند هستند.

همچنین برخی از افراد که نمره‌ی پایینی در زیر شاخص برون‌گرایی به نام جمع‌گرایی کسب می‌کنند، علاقه‌ای به حضور در جمع ندارند. بنابراین برای سازمان مهم است که شما تا چه میزان به حضور در جمع، فعالیت و هیجان علاقه دارید. البته که جای نگرانی نیست تمامی این موارد در تست نئو به‌طور دقیق اندازه‌گیری می‌شوند و شما می‌توانید با بیان این قبیل ویژگی‌های شخصیتی شانس استخدام خود را به‌شدت بالا ببرید.

۵ـ گشودگی به تجربه

شاید عنوان این ویژگی شخصیتی چندان به گوشتان آشنا نباشد. اما شک نکنید اگر با جزئیات آن آشنا شوید به‌ ضرورت و اهمیت وجود چنین صفت شخصیتی در هر تیم کاری پی خواهید برد. گشودگی به تجربه درواقع همان باز بودن ذهن یا داشتن اشتیاق نسبت به تجارب تازه است. چنین اشخاصی می‌توانند در هر مجموعه‌ای منبع خلاقیت و نوآوری باشند. چراکه ذهن آن‌ها به‌شدت از تجربیات جدید استقبال می‌کند.

دنیای ما هرروز در حال تغییر است و هیچ‌چیزی ثابت نیست. به همین دلیل برای به‌روز بودن باید همواره خود را در مسیر آموزش علوم و تکنولوژی‌های جدید قرار دهید. بسیار حرفه‌ای و هوشمندانه است که به هنگام استخدام به ارزش و اهمیت یادگیری سازمانی توجه ویژه‌ای داشته باشید و با آن آشنا شوید. تعاریف متفاوتی برای این مفهوم بیان شده است. یکی از آن‌ها گفته‌ی فایول ولایز است.

او می‌گوید: «یادگیری سازمانی، کشف و اصلاح خطا است و فرآیندی بلندمدت است که موجب رشد فردی و اجتماعی می‌شود و شرایط فعلی را به شرایط رقابتی تبدیل می‌کند.» هنگامی می‌گوییم یادگیری سازمانی رخ داده که برای تولید کردن محصول یا خدمتی اطلاعات ارزشمند جمع‌آوری شده و تجزیه شود و اطلاعات جدید دیدگاه نویی خلق کنند. در گام بعدی این دیدگاه تازه باید توسط ارتباط و گفت‌وگو میان افراد سازمان انتشار یابد.

افراد موفق همیشه در حال یادگیری هستند. هرگز فکر نمی‌کنند که همه‌چیز را خودشان می‌دانند، پس نیازی به آموزش ندارند. افراد موفق همیشه از آخرین تغییرات و دانش و تکنولوژی‌های به وجود آمده اطلاع کافی دارند و از آن‌ها به‌موقع و درست استفاده می‌کنند. معمولا این گروه از افراد اشتیاق بالایی برای تجارب تازه دارند. اگر به‌سختی تغییر را می‌پذیرید باید بدانید جهان هرگز پایدار نیست و انسان‌های با سازگاری بالا شانس بقا و موفقیت بالاتری دارند.

افراد با گشودگی بالا هرگز از رویارویی با پدیده‌های جدید یا تغییرات سازمانی اجتناب نمی‌کنند. به‌راحتی می‌توانند خود را با شرایط گوناگون تطبیق دهند و اساسا از کلنجار رفتن با مسائل تکراری و معمولی فراری هستند. افرادی که از این ویژگی شخصیتی برخوردارند بدون اغراق آغازگران تغییر و تحول در هر شرکت و سازمانی هستند. به این دلیل که ذهن ریسک‌پذیر آن‌ها آمادگی و جسارت بازبینی ارزش‌ها، عقاید و دیدگاه‌های کهنه را دارد و تغییرات را بدون کمترین میزان مقاومتی می‌پذیرند. بنابراین اگر این صفت شخصیتی در شما پررنگ است، از ماهیت یادگیری سازمانی آگاه هستید و می‌توانید این ویژگی را در رزومه و هنگام مصاحبه‌ نشان دهید، مطمئن باشید که کارفرمایان به دنبال استخدام کارمندانی مانند شما هستند.

۶ـ توافق پذیری

اگر قصد استخدام یک ساز مخالف همیشگی را ندارید پیشنهاد می‌کنیم به این ویژگی شخصیتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که اساسا روحیه همکاری خوبی دارید. همواره به دیگران بدبین و بدگمان نیستید و آن‌ها را قابل‌اعتماد می‌دانید. منافع جمعی برای شما ارزشمند است و به همین خاطر می‌توانید در کارهای تیمی مشارکت خوبی داشته باشید حتی با افراد ناموافق و خودمحور. باید به شما تبریک بگوییم. چراکه شما صاحب یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی تیم‌های کاری موفق هستید.

۷ـ وظیفه‌شناسی

و اما این ویژگی شخصیتی! کدام مدیرعامل و کارفرمایی به دنبال استخدام کارمندی منظم، دقیق، مسئولیت‌پذیر، کارآمد و متعهد نیست؟ استخدام کارمندانی با عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس بالا که به‌طور مستقل آمادگی رویارویی با مسائل مختلف را دارند و می‌توانند با تدبیر و درایت شخصی خود به حل مسئله بپردازند و تصمیم‌گیری کنند از واجبات است. برترین کارآفرینان دنیا معتقدند که باید افرادی را به سازمان خود اضافه کنند که با توجه به اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود بتوانند به‌درستی در نبود مدیران تصمیم‌گیری کنند. زیرا ممکن است مدیران همیشه در دسترس نباشند یا فرصت تمرکز برای تصمیم‌گیری‌های کوچک را نداشته باشند.

کسانی که منظم بوده و برای آینده خود هدف دارند، همیشه موردتوجه کارفرمایان هستند. این افراد در همه‌جا حتی مصاحبه‌ی استخدامی خود به‌موقع حاضر می‌شوند. آن‌ها برای آینده خود برنامه داشته و در جهتی مشخص حرکت می‌کنند. این دسته از افراد با شاخص وظیفه‌شناسی بالا، از افراد تأثیرگذار سازمان هستند.

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که می‌دانید از زندگی شغلی و شخصی خود چه می‌خواهید و اهل نصفه و نیمه رها کردن کارها نیستند و تمام تلاش و قدرت خود را برای دستیابی به اهدافتان متمرکز می‌کنید، شما کاندیدای بسیار مطلوبی برای استخدام خواهید بود.

۸ـ قابل‌ اعتماد بودن

قابل‌اعتماد بودن از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی افراد موفق است. این افراد در تعاملات خود از مشتری گرفته تا کارفرما و همکار با تعهد به شرکت و درنهایت مسئولیت‌پذیری و مورد اعتماد بودن عمل می‌کنند. این تعهد نه از روی اجبار و ترس، بلکه از روی میل به همکاری و وظیفه‌شناسی است. این افراد مسئولیت کارها و رفتار خود را می‌پذیرند. افرادی که برای هر کار خود توجیهی غیرمنطقی دارند و مسئولیتی در قبال آنچه به آن‌ها سپرده شده نمی‌پذیرند، هرگز به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای شناخته نمی‌شوند.

معمولا کسانی که در تست نئو از توافق پذیری و وظیفه‌شناسی بالایی برخوردار هستند بیشتر از سایرین قابل‌اعتماد هستند. این افراد معمولا به دیگران اعتماد می‌کنند و خودشان نیز قابل‌اعتماد هستند. آن‌ها دیگران را درک می‌کنند و روحیه همکاری بالایی دارند. همچنین در صورت لزوم منافع شخصی را برای رسیدن به موفقیت گروهی نادیده می‌گیرند. البته نه به علت کمبود اعتمادبه‌نفس بلکه به خواست خود و برای رسیدن به منافع جمعی.

۹ـ انعطاف‌پذیری

این ویژگی شخصیتی ازآن‌جهت مهم است که اغلب کسب‌وکارهای کوچک در ابتدای کار خود نیازمند افرادی هستند که بتوانند از عهده‌ی وظایف مختلف برآیند. به دلیل حجم بالای کار اگر شما فردی هستید که توانایی و آمادگی پذیرش مسئولیت‌های متعدد را فارغ از عنوان و مقام دارید، شک نکنید که در جلسه‌ی مصاحبه به این ویژگی شخصیتی شما توجه ویژه‌ای خواهد شد.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در زمان پاسخگویی به سؤالات مصاحبه استخدامی چندان بر روی عنوان و شرح وظایف دقیق و باثباتی تأکید نکنید. مطمئنا سازگاری و انعطاف‌پذیری و برخورداری از روحیه و توانمندی کار کردن در جایگاه‌ها و تیم‌های مختلف، شانس شما را برای استخدام چندین برابر افزایش می‌دهد.

اما در پایان نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که پژوهش‌ها نشان داده‌اند که وظیفه‌شناسی، توافق پذیری و کنترل هیجانات ازجمله ویژگی‌های شخصیتی موردنیاز برای موفقیت در طیف گسترده‌ای از مشاغل هستند.

مطلب مرتبط: ۱۵مورد از توصیه‌های مهم استخدامی برای اینکه سریع‌تر استخدام شوید

۱۰ـ داشتن صداقت و رعایت اصول اخلاقی

اخلاق‌مداری و صداقت جزء آن دسته از صفات شخصیتی‌اند که به‌شدت بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری مدیران تأثیرگذار هستند. علی‌الخصوص صداقت و مسئولیت‌پذیری در مصاحبه استخدامی. افرادی که دارای این ویژگی‌های شخصیتی هستند نه‌تنها به دلیل مسئولیت‌پذیری بالا و انجام وظایف، بلکه بسیاری از کارها را به خاطر رعایت اخلاق و صداقت کاری انجام می‌دهند. مثلا یک فروشنده حرفه‌ای در تبلیغ محصولات خود همیشه جانب صداقت و اخلاق را نگه می‌دارد. شاید با دروغ‌گویی بتواند یک فروش عالی داشته باشد. اما قطعا یک فروش مداوم و رضایت مشتریان را نخواهد داشت. بهتر است در پروسه استخدام صادق باشید. ماه تا ابد پشت ابر نمی‌ماند. انسان‌ها به‌صورت غریزی صداقت را درک می‌کنند.

معمولا کسانی که سادگی بالایی در قسمت توافق پذیری تست نئو دارند انسان‌های بسیار صادقی هستند. اما در تست نئو همراه بودن مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی و البته نظم و اعتمادبه‌نفس در کنار هم پکیج یک کارمند صادق و اخلاق مدار را تشکیل می‌دهند که همواره شانس استخدام شدن دارد.

اگر تمایل دارید که بدانید چند مورد از ویژگی‌های شخصیتی ذکر شده در شما وجود دارند

اینجا کلیک کنید.

۱۱ـ چندپتانسیلی بودن

چندپتانسیلی‌ها معمولا در محیط‌های شلوغ رشد می‌کنند. آن‌ها کارمندانی ایده آل برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک هستند که هنوز تعداد زیادی از افراد را استخدام نکرده‌اند و به کارکنان خود نیاز دارند تا در یک زمان در چندین نقش عمل کنند. آن‌ها از انعطاف‌پذیری و سازگاری زیاد مهارت‌های خود با انجام وظایف مختلف چرخشی بیشتر لذت می‌برند تا تکرار همان عملکرد به صورت روزانه. این افراد طیف وسیعی از ایده‌ها و علائق را دارند. نام هر رشته‌ای را که می‌خواهید بگویید. می‌خواهد زبان، فلسفه یا علم باشد، یک چند پتانسیلی همه چیز را می‌داند. علاوه‌بر این آن‌ها بسیار کنجکاو هستند و علاقه دارند تا تخصص و توانایی‌هایشان را برای ایجاد چیز جدیدی ترکیب کنند.

چندپتانسیلی‌ها تمایل دارند تا گزینه‌های شغلی خود را آزمایش کنند و از انجام یک کار تکراری خیلی زود خسته می‌شوند. چندپتانسیلی‌‌ها سرشار از بینش هستند. آن‌ها به یک نقطه نظر پای‌بند نخواهند بود اما دیدگاه‌های مختلف را برای نتیجه‌گیری نهایی بررسی خواهند کرد.

این گروه از افراد یادگیرنده‌های سریع و تیزهوشی هستند. زمانی‌که یک چشم‌انداز در ذهن خود دارند تمام تلاششان را می‌کنند تا به هدف خود برسند و برای انجام این کار، تمام دانش قبلی خود را جمع آوری کرده و تمام داده‌ها را در دسترس قرار می‌دهند تا تجربه‌ی یادگیری برایشان آسانتر باشد.

مطلب مرتبط: چندپتانسیلی بودن خوبه یا بد؟

سخن آخر

با توجه به اینکه امروزه کارفرمایان از انواع گوناگونی از تست‌های شخصیت شناسی در راستای تسهیل کردن فرآیند استخدام کمک می‌گیرند، سعی کردیم در این مقاله شما را با یکی از پرکاربردترین و معتبرترین تست‌های شخصیت شناسی یعنی تست پنج عامل شخصیت نئو NEO آشنا سازیم، تا در انتخاب آزمون مناسب دچار سردرگمی نشوید.

این نکته را به خاطر بسپارید که بهترین کارکنان، کسانی هستند که خواستار یک موقعیت شغلی‌اند به دلیل فرصت‌های رشد و ارتقا فردی و شغلی، مسئولیت‌پذیری، استقلال فردی در تصمیم‌گیری و حل مسئله و فراهم شدن زمینه‌ای برای اثبات ارزشمندی و توانمندی خود. تجارب و مهارت‌های شغلی و تحصیلات آکادمیک همگی به‌نوبه‌ی خود مهم و پراهمیت هستند. اما حضور افراد با ویژگی‌های شخصیتی گفته شده نه‌تنها بهره‌وری هر مجموعه‌ای را افزایش می‌دهند. بلکه موجب می‌شوند در مدت‌زمان کوتاه‌تری تحقق اهداف اتفاق بیفتد.

پیشنهاد: تحلیلی بر تناسب شغل و شخصیت

دسته بندی : استخدامی و شغلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.